Strömbrytare som slår av när batteriet blir för svagt

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Finns det någon strömbrytare som slår av om batteriet börjar ta slut?

Edit

Hittade en sånn på biltema nu . . . .

Last edited:
Vad menar du?
Om det bara (tickar) när du ska starta så är det nog ljudet från relät.
Eller vad menar du?

jag har ett larm som drar ström, så jag vill att den stänger strömtillförslen till larmet när batteriet riskerar att ta slut. Annars måste jag ta upp o ladda batteriet så fort jag inte kört på ett tag . . . . .

Men det fanns nått på biltema som verkar funka så, artnr 38-245

jag har ett larm som drar ström, så jag vill att den stänger strömtillförslen till larmet när batteriet riskerar att ta slut. Annars måste jag ta upp o ladda batteriet så fort jag inte kört på ett tag . . . . .

Men det fanns nått på biltema som verkar funka så, artnr 38-245

Ok.
Då va det inget panik fel med andra ord.
Om du inte använder den oftare än att batteriet laddas ut av larmet, så borde du fundera på en innomhusförvaring.
Och kanske ladda batteriet på plats.
Sätt en laddkabel, så du bara klickar i laddaren när du behöver.

Håller med martin S: jkøp en liten c-tek med sladd fastkopplad i batteriet så håller den batteriet fullt hela tiden, det tar ju bara sekunder at ta bort en sån....

ja det hade faktiskt varit kanon, men jag har bågen i flerbilsgarage o där finns inga eluttag dessvärre. Sen bor jag på fjärde våningen så det går inte dra nån förlängningssladd, alternativen blir att ladda dagen innan så for jag inte kört på en vecka men det e lite trist o släpa upp o ner batteriet eller att man alltid måste planera sin körning dagen innan, alternatvi två är att sätta strömbrytare så larmet är avstängt när den står i mitt garaget (har mest tänkt använda larmet när man är iväg med bågen) . Eller alternativet som jag tänkte med att strömtillförslen stryps automatiskt när batteriet börjar ta slut.

Skönt att se att du åxå jobbar hårt idag, hehe!
Om du ska köpa en sån (38-245) eller nåt annat som verkar funka bra så köp gärna en till mig me´, skrik till så lämnar jag stålar till dig! :tummenupp
Jobba nu inte ihjäl dig...

Skönt att se att du åxå jobbar hårt idag, hehe!
Om du ska köpa en sån (38-245) eller nåt annat som verkar funka bra så köp gärna en till mig me´, skrik till så lämnar jag stålar till dig! :tummenupp
Jobba nu inte ihjäl dig...

Jodå man försöker ju :-)

Kör jag dit så ringer jag, e du i närheten kan du ringa annars tar vi det som en tur på hojarna när vi får tid = MYCKET roligare ;-)
Var du inne och läste om den? Den borde ju funka tycker man?

Jodå man försöker ju :-)

Kör jag dit så ringer jag, e du i närheten kan du ringa annars tar vi det som en tur på hojarna när vi får tid = MYCKET roligare ;-)
Var du inne och läste om den? Den borde ju funka tycker man?

Ja, låter som en bra idé m hojrunda dit!
Jodå, verkar bra, MEN tyckte den såg rätt stor ut.
Vi får se hur den ser ut, annars e´din idé om nån sorts brytare inte fel heller.
Jag har ju inte så mkt (läs 0) plats att placera den. :va

Ja, låter som en bra idé m hojrunda dit!
Jodå, verkar bra, MEN tyckte den såg rätt stor ut.
Vi får se hur den ser ut, annars e´din idé om nån sorts brytare inte fel heller.
Jag har ju inte så mkt (läs 0) plats att placera den. :va

nej det är sant, bättre vi kollar i verkligenheten o diskuterar på plats kansek .......

Vad är det för larm?

Så här står det på mitt(Spyball AM8510)

"Strömförbrukningen hos detta larmsystem är extremt låg. Som extra säkerhet har en batterisparfunktion byggts in i systemet för att skydda motorcykelns batteri. Enheten stängs av automatiskt efter att motorcykeln varit parkerad i 5 dagar med larmsystemet i deaktiverat läge eller 21 dagar med larmsystemet i aktiverat läge. Endast startspärren är fortfarande aktiv. Strömförbrukningen sänks då till nästan noll." "3,6mA Aktiverad/Deaktiverad, 0,5mA i viloläge"

Om Batteriet är urladdat efter 1 vecka pga larmet känns det som antingen batteriet eller larmet är felaktigt. Min hoj kan var kinkig efter 1 månad men då kör jag med orginalbatteriet (6 år o 5000mil). Har du kollat batteriet?

Vad är det för larm?

"Strömförbrukningen hos detta larmsystem är extremt låg. Som extra säkerhet har en batterisparfunktion byggts in i systemet för att skydda motorcykelns batteri. Enheten stängs av automatiskt efter att motorcykeln varit parkerad i 5 dagar med larmsystemet i deaktiverat läge eller 21 dagar med larmsystemet i aktiverat läge. Endast startspärren är fortfarande aktiv. Strömförbrukningen sänks då till nästan noll." "3,6mA Aktiverad/Deaktiverad, 0,5mA i viloläge"

Om Batteriet är urladdat efter 1 vecka pga larmet känns det som antingen batteriet eller larmet är felaktigt. Min hoj kan var kinkig efter 1 månad men då kör jag med orginalbatteriet (6 år o 5000mil). Har du kollat batteriet?

Jag har samma problem m. liknande sorts larm. & mitt batteri är som nytt, så det är nog dom här "billighetslarmen" som spökar..

Vad är det för larm?

Jag har ett lågbudgetlarm 300kr och har hört att skillnaden mellan dyra och billiga larm är bl.a strömförbrukningen. Jag har inte kollat batteriet men min polares hoj har samma fenomen så jag vill tro att det är lamet som drar ström. men man skall kanske undersöka saken så man inte lägger pengarna på fel saker så att säga . . . .

Tjena, jag har oxo problem med mitt batteri, köpte nytt för 2 sässonger sedan, och om jag inte körde på 2 dagar så var batteriet nere... nu efter vintern har jag vinterladdat med c-tech och nu är batteriet helt slut... var tvungen att startkabla med bil efter att mc batteriet laddat hela natten...

R1:99a cyklelok alarm system... (yama orginal)

Någon som haft samma problem

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back