Strängnäs-åkar-tråden

Inteno

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2012
Ort
Mariefred
Hoj
KTM Duke 125 -11
Jag och pappa bor i Mariefred. Pappa har precis skaffat sig sin första hoj, en victory vegas 2011. Han är 60år och har åkt några gånger innan.

Jag är däremot 17 och kör en Duke 125 sen förra sommaren så vi finns i närheten!
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Jag och pappa bor i Mariefred. Pappa har precis skaffat sig sin första hoj, en victory vegas 2011. Han är 60år och har åkt några gånger innan.

Jag är däremot 17 och kör en Duke 125 sen förra sommaren så vi finns i närheten!

Victory Vegas är rätt coola! Duke 125 har jag bara sett på bild, men då kanske jag får tillfälle att kika närmre på din vid tillfälle. I ungefär en och en halv månad till så jobbar jag i Mariefred, sedan flyttar kontoret in till Stockholm. Jag hojar till jobbet i stort sett varje dag, så om du går förbi kan du väl kasta en slängkyss till den svarta Ninjan som står parkerad på Rådhustorget ner mot Långgatan. Det blir den glad av :tummenupp

Var ute en sväng idag:) Helt underbart att äntligen vara igång!

Visst är det så - det är underbart att vara tillbaka i sadeln! Nu börjar dessutom grusbilarna komma igång ordentligt, så med lite regn på det här kommer vägarna att bli riktigt fina. Brukar du vara ute på Gröndal och köra på Knixkurserna, kanske? Tycker jag känner igen hojen på bilden.
 

Inteno

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2012
Ort
Mariefred
Hoj
KTM Duke 125 -11
Victory Vegas är rätt coola! Duke 125 har jag bara sett på bild, men då kanske jag får tillfälle att kika närmre på din vid tillfälle. I ungefär en och en halv månad till så jobbar jag i Mariefred, sedan flyttar kontoret in till Stockholm. Jag hojar till jobbet i stort sett varje dag, så om du går förbi kan du väl kasta en slängkyss till den svarta Ninjan som står parkerad på Rådhustorget ner mot Långgatan. Det blir den glad av :tummenupp

jo dom är schyssta faktiskt! Jo visst skall du få slå en titt på den om du vill! Får tillbaka den nästa vecka och kommer nog då åka runt lite i mariefred så vi kanske möts!

Självklart skall jag göra det om du vill ;)
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Då är tydligen säsongen igång i Strängnäs! Kul att några har varit ute en sväng.
Själv har jag flyttat från stan och jag tackar för alla roliga och trevliga turer både på bana och väg.
Jag kommer att följa tråden, men inte följa med på turer.
I år kör jag bara på bana och ni hittar mig på LMS.
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Vart har du flyttat då Pålle?

Själv var på funktionärsavrostning med SMC Södermanland på Gröndal.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Victory Vegas är rätt coola! Duke 125 har jag bara sett på bild, men då kanske jag får tillfälle att kika närmre på din vid tillfälle. I ungefär en och en halv månad till så jobbar jag i Mariefred, sedan flyttar kontoret in till Stockholm. Jag hojar till jobbet i stort sett varje dag, så om du går förbi kan du väl kasta en slängkyss till den svarta Ninjan som står parkerad på Rådhustorget ner mot Långgatan. Det blir den glad av :tummenupp



Visst är det så - det är underbart att vara tillbaka i sadeln! Nu börjar dessutom grusbilarna komma igång ordentligt, så med lite regn på det här kommer vägarna att bli riktigt fina. Brukar du vara ute på Gröndal och köra på Knixkurserna, kanske? Tycker jag känner igen hojen på bilden.

Nej jag har faktiskt aldrig kört knix men har tänkt göra det i år. Men bor i Etuna så du har säkert sett den vid någit tillfälle. MV:n är ju inte direkt vanlig;)
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
jo dom är schyssta faktiskt! Jo visst skall du få slå en titt på den om du vill! Får tillbaka den nästa vecka och kommer nog då åka runt lite i mariefred så vi kanske möts!

Självklart skall jag göra det om du vill ;)

Var det er vi mötte i rondellen utanför Sulas tidigare idag? Jag reflekterade inte över att det var en KTM 125:a först, men det gick upp ett ljus så småningom. Svart Ninja och svart/vit KTM 990 Adventure körde vi.
 

Inteno

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2012
Ort
Mariefred
Hoj
KTM Duke 125 -11
Var det er vi mötte i rondellen utanför Sulas tidigare idag? Jag reflekterade inte över att det var en KTM 125:a först, men det gick upp ett ljus så småningom. Svart Ninja och svart/vit KTM 990 Adventure körde vi.

Det kan de ha vart!

Var det dig vi mötte idag i rondellen innan sulas? Du hälsade så vänligt tyckte vi! :)
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
TJENARE GUBBAR!

Någon som är aktiv på SH och boende i eller närheten av Strängnäs, kanske sugen på att åka? Jag tog kortet i slutet av Maj och brukar åka ganska ofta.

Förövrigt så verkar det vara en ganska död tråd. Försök att få igång den så man inte behöver hänga i Tälje-tråden :krama
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Tråden är väl rätt död egentligen :p Eidolon hänger mest uppåt Sthlm nu och jag tycker att man mest ser glidare eller gubbar när man är ute.

Kan eventuellt ha mött dig någon gång för några veckor sen Konkey, kör en svart Ktm 990 Adventure R.
 

Bohlin

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 640 Prestige '05
Vem är det på 690 SM då? Såg den förra året också. Har familj och annat skit i Strängnäs så jag fladdrar runt där emellanåt på en svart 640.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top