Strängnäs-åkar-tråden

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Kul att jag hittade den här tråden! Motorcykel och skyddsutrustning är inköpt, garageplats fixad, körkortstillstånd beviljat och handledare godkänd - förhoppningsvis ska jag kunna komma igång och övningsköra snart. Hoppas bara att det där sköna vårvädret återvänder...

Målet i sommar är att köra Mälaren Runt utan övningskörningsväst :tummenupp
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Grundkursen på Malmby flygfält låter intressant, så det är väl lika bra att jag bokar upp handledaren på en gång. :tungan
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Lappen fixad, 45 sköna landsvägsmil avklarade, och ett stort sug att genast sätta mig på hojen igen börjar infinna sig. Om det är någon i trakterna som ska ut en sväng, så tveka inte att skicka en blänkare!
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Kanske lite OT men på fredag är det midsommar och då blir det ut till landstället som ligger mellan Strängnäs och Stallarholmen. Frågan är, vart är festen på kvällen? :fyllisar
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Halloj alla där ute i Strängnäs!
På söndag den 15/7 är det körning på Gröndals Motorstadion mellan kl 13.30 och kl 17.30. Inskrivningen börjar kl 12.00.
Den här dagen kommer även MC-gruppens mat-vagn att vara på plats. Där erbjuds det mat till förmånliga priser.

Som ni säkert alla vet , är dessa körningar till för alla som har hoj.
Mer info hittar ni här:
http://www.svmc.se/Distrikt/sodermanland/School/Fortbildning/Grondal/Tider__Priser/

Väl mött på söndag!
Och även jag kommer att vara där, men i en annan regi denna gång.........
 
Last edited:

Bohlin

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 640 Prestige '05
En >100 sidor lång tråd om Strängnäs. Åfan. Någon som ska till tuttcancerträffen? Kanske råkar smyga förbi. Första inlägget på sporthoj förresten. :)
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Välkommen!

Jag kom nyss hem efter att ha kört varvet runt och plockat på mig en urusel hand. Festen ikväll överlåter jag till dom där riktigt hårda knuttarna. Sportmoppar var inte direkt överrepresenterade. Jag såg en R1:a komma åkande, men i övrigt var det bara paddelgökar...
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Halloj alla som läser denna tråd!
Var inte fega nu på söndag 29/7!
Då kör vi ännu en gång på Gröndals Motorstadion i Eskilstuna.
Förra gången kom det hyfsat med folk fastän det regnade. Vi hade inte en enda omkullkörning även om banan var blöt.

Ta er i kragen och kom på söndag. Det är utlovat solsken för er som inte gillar att tvätta hoj så ofta.

Tider o annan info hittar ni ett par inlägg upp……
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Var ett tag sedan man var in på den här sidan och det pga bil bygge. Hoppas alla har lyckats att hålla sig på hjulen iallafall.
Tänkte kolla ifall det är någon som vill köra lite mot min bil någon dag? Vill se hur långt efter man hamnar emot en eller flera hojar. Bara för skoj skull för pisk lär jag få.
Tänkte väl främst testa med rullande start men om det är någon som vill så kan vi även köra stillastående start.
Är ni intresserade så kom med förslag på tid/dag som passar er så ska jag försöka anpassa mig så gått det går.
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Vad är det för bil????:va
Jag har ingen hoj men är nyfiken då det finns bil här också......:tummenupp
Var ett tag sedan man var in på den här sidan och det pga bil bygge. Hoppas alla har lyckats att hålla sig på hjulen iallafall.
Tänkte kolla ifall det är någon som vill köra lite mot min bil någon dag? Vill se hur långt efter man hamnar emot en eller flera hojar. Bara för skoj skull för pisk lär jag få.
Tänkte väl främst testa med rullande start men om det är någon som vill så kan vi även köra stillastående start.
Är ni intresserade så kom med förslag på tid/dag som passar er så ska jag försöka anpassa mig så gått det går.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Håller med dig Putte!
Inte mycket liv i tråden nu för tiden. Själv har jag inte varit så himla aktiv heller och det beror på att jag lovade Kimelliz att hjälpa henne i år. :kär
Men vi går ju mot jul och det kanske finns några fina klappar under granen i år. Om inte så får man ta det man har och renovera det. Jag behöver byta ett par ventiler som ser illa ut.............:gnissla
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Strängnäsåkartråden

Så - Du kör för fort?? På min trotjänare, endast söndagskörd av en äldre herre, fanns minsann inga sådana problem...:peta :)

...Jag behöver byta ett par ventiler som ser illa ut.............:gnissla
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Hehe! Fort....??? Näe, inte fortare än dig Junior! Men den hamnar på varvstopp ibland när man ska ifatt 1000 cc:are inför en kurva.:dummer

PM:a mig ditt nya mobilnummer. Jag kluddade bort det sist du ringde. Har bara ditt gamla nu....:Bugar
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Hur ser det ut i år? Finns det några fler hojåkare i Strängnäs med omnejd som har dammat av knarren och tagit sina premiärturer?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top