Sträckan Högakustenbron-Ullånger

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Jag låg ute och körde my Scania norrut i söndags och passerade Högakustenbron. Efter att jag kört ett tag så slog farthållaren ifrån, jag slog på farthållaren igen och när jag gjorde ett filbyte så såg jag att ESP´n blinka till varav farthållaren slog ifrån. Tyckte det var lite konstigt så jag testade att bromsa med avgasbroms/retarder och dömma till min förvåning när även den slog ifrån direkt. Det som jag försöker komma till är att det regnade rätt häftigt och den nylaggda asfalten var fan hal som is. Tänkte direkt att detta måste vara rent av livsfarligt att köra båge på. Någon mera som märkt av att denna väg är snorhal vid regn? Kan tillägga att jag hade ca 9 ton på driven och det känndes halt iaf.
Man kan ju fundera om dom lagt samma asfalt hela vägen norrut på E4an.

Ni som åker där kanske redan vet det men jag tänkte jag skulle nämna det iaf. :hördu

Ny asfalt brukar behöva ett par regnskurar innan den blir "som vanligt" igen. Sköljer bort all överflödigt bindemedel/olja osv som blandas i asfalten vid tillverkning

jo precis, men jag har kört sverige runt i 10 år snart och det är inte ofta som man får sånna släpp med bra last på ekipaget. Dock kan ju det kraftiga regnet gjort kakan ännu smaskigare. Sen gör ju inte vajerräcket att det känns tryggare heller.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!