Stort problem med syrran...:(

Öhum :va

Hade någon sagt åt mig, nej, du får inte köpa en sån för jag och alla andra med mig tycker den är ful och jättertråkig. Så hade jag nog... bytt umgänge.

Vill hon ha custom så ska hon ha det.

Nu har jag äntligen fått lillesyrran och ta hojkort och jag är skitlycklig...:tummenupp
Men lyckan försvann som en avlöning när hon idag ringde mig skitlycklig och började muttra om custom !!!! :näsblod och sköna sadlar med tillhörande fransar :gråta . Jag har inte riktigt talets begåvning så jag undrar vad/ hur jag ska försöka få rätsida på det här? Är mycket tacksam för hjälp av er som har suttit i samma sits förut :gnissla

Vad jobbigt.
Tyvärr måste jag varna att de däringa kvinnorna kan vara lite svåra att resonera med. Ibland. Speciellt nuförtiden. Förr i tiden var det "mycket lättare". ;-)

Det är väl bara att beklaga. Men håller med ovanstående, försök få henne till nåt åt ER6/Hornet/Monster-hållet då...?

Men vad har hon provat för hojjar då? Är väl bra om hon får prova både sport och custum innan hon bestämmer sig. Kasta upp henne på bönpallen så hon får se själv att sport är ballast!! :D

Hehe, tror att jag har målat fan på väggen lite för än så länge har hon aldrig suttit på annat än fransmoppar bakpå...
Jag skall nog fixa detta....:brinnerup Eller så får jag väl leva med faktum :huvet

Fransar? >.<
Annars är det ju alltid bättre att köra NÅN form av hoj än att stå o säga "Om jag körde hoj skulle jag köra ihjäl mig DireCkT!" ...
Plus att om hon kör kromsläde kan du ju alltid åka ifrån henne. ;)

helt sjuka problem....skulle va mer orolig för att hon ska råka ut för en olycka istället för att köra custom o frasar!
skulle va glad om min syrra tog körkort o körde custom så kanske hon lever längre =)

helt sjuka problem....skulle va mer orolig för att hon ska råka ut för en olycka istället för att köra custom o frasar!
skulle va glad om min syrra tog körkort o körde custom så kanske hon lever längre =)

Ok, detta var sämst ...lever man längre ju mer krom man har på knarren...:tungan

30 :va Kräver bifigad bild med adressen. Går bra att skicka i PM.

Hon vill säkert ligga...:yoparty

Last edited:
Fan va coolt, nu har islamist tänket även spridit i Sverige. Jag bestämmer över min syster och vägrar låta henne bestämma själv ;)

Vet ju knappt om man ska skratta eller gråta, hjälp henne istället och förklara fördelar/nackdelar men det ställer samtidigt krav på att man kört samtliga varianter.

Kör du samma princip när du ska hjälpa henne med skyddsutrustning? Arai är bäst så en sådan ska hon ha, skit i hur den sitter för dom är bäst :D

Tjerring-aCktitt!

...eller så slutar du försöka ändra på andra människor och låter henne vara sig själv.

:rolleyes:

Äääh.. har jag missat något - men är inte motarder förvuxna moppar? :D (naturligt steg från Derbi eller vad de heter - på min tid körde man DT eller möjligen MT om man visste vad man gjorde..) Eller ett sätt för en cross/enduroåkare att behålla stilen på vägen.:yoparty Skön åkning det med - men det verkar kräva ett visst, vad ska vi säga, psyke..:D

Ja ett visst psyke krävs, viljan att ha roligt när man kör :banana
(jo jag vet att du skojar, ta det lugnt :krama)

Såg att du hade en zx9r-00,,, är inte det en glidare:7peta

Låt henne prova, hoj-intresse är ju inte bara rajshojjar. När man kört lite allt möjligt så faller det på plats vad man tycker är roligast, det bästa är att man när som helst kan byta. Själv börjar enduron locka lite igen.....:tummenupp

Ja, jag föreslog faktist att hon kan övningköra på min tourer för den e så skön och sitta på men hon verkar inte ha köpt det...;)

Fan va coolt, nu har islamist tänket även spridit i Sverige. Jag bestämmer över min syster och vägrar låta henne bestämma själv ;)

Vet ju knappt om man ska skratta eller gråta, hjälp henne istället och förklara fördelar/nackdelar men det ställer samtidigt krav på att man kört samtliga varianter.

Kör du samma princip när du ska hjälpa henne med skyddsutrustning? Arai är bäst så en sådan ska hon ha, skit i hur den sitter för dom är bäst :D

Du har helt rätt...måste släppa kontrollen liksom....:glömdet

Last edited:
Hoppas ni förstår att jag älskar söstra min fast hon väljer och köra omkring på en Dneper men jag försöker bara få in henne i tjusningen med motorcykelåkning....
Nä, jag är absolut ingen taliban..;)

Det är väl ganska uppenbart att han INTE bestämmer över sin syster när han ber om hjälp för att kunna ändra hennes val?

Till TS; hota med att du aldrig kommer att hälsa på henne i trafiken. :D

alltså.. varför måste hon köra sporthoj, be henne testa en streetfighter, typ z750, street triple etc, dom har en helt annan körställning än en sporthoj har.. samt att dom EJ har franzar :hihi

jag har påpekat förut att jag inte är inne på att hon ska köra sporthoj...finns med tidigare i tråden....

Back