Stort problem med syrran...:(

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Nu har jag äntligen fått lillesyrran och ta hojkort och jag är skitlycklig...:tummenupp
Men lyckan försvann som en avlöning när hon idag ringde mig skitlycklig och började muttra om custom !!!! :näsblod och sköna sadlar med tillhörande fransar :gråta . Jag har inte riktigt talets begåvning så jag undrar vad/ hur jag ska försöka få rätsida på det här? Är mycket tacksam för hjälp av er som har suttit i samma sits förut :gnissla

Sponsra henne med lite pengar och säg "köper du motard eller sporthoj sponsrar jag" annars får du handla själv!

Gubbar kör custom , killar kör sporthoj. Borde inte vara svårt val:va:)

Synd att det saknas acceptans över vilken typ av motorcykel man vill köra.
Körställningen för dem som vill köra lugnt är ju bedrövlig på en sporthoj.
Man behöver inte vara gammal för att inse att det är bekvämare och sitta mer upprätt vid lugnare tempo.

Men är man ute efter farter långt över 100 så förstår jag valet av en sporthoj.

Upplys henne om att de flesta som åker krom-prom åker max 3-400 mil per år (om ens det) och om hon vill ha riktigt roligt så är en (sport?)turing bättre.
Typ en VFR800 el motsvarande.
Visst krompromar kan ha sin charm, men de flesta som kör det verkar resonera
"Bara om det är +20C, soligt, de känner för det o stjärnorna är i rätt läge, så åker man hoj"
Visst man behöver inte åka hela j* tiden med hoj men har man inte de där riktigt sunkdagarna i regn på hojen då man åker till jobbet, så uppskattar man inte de mellandagarna om ändå är de flesta. (och man inte vill vara utan)

om hon nu redan har gubb/tant resonemanget med tanke på att hon vill ha en krompråm, så introducera henne till en motard/offroad liknande sak så kan hon åka vart hon vill, även och plocka lite svamp/bär o annat skit som gubbar/tanter gör

Synd att det saknas acceptans över vilken typ av motorcykel man vill köra.
Körställningen för dem som vill köra lugnt är ju bedrövlig på en sporthoj.
Man behöver inte vara gammal för att inse att det är bekvämare och sitta mer upprätt vid lugnare tempo.

Men är man ute efter farter långt över 100 så förstår jag valet av en sporthoj.

Ja, jo men det finns faktist hojar som man inte behöver ha fransar på OCH att man sitter upprätt i en bekväm ställning? Streetfighter har jag hör att dem kallas...;)

Det e inget fel på kromsläden. Styr bara henne i rätt riktning. Som sagt, fransar är ganska fult och avtändande. Fråga henne om hon vill se ut som (och att folk ska tro att hon är) en raggare från Varberg. Sen är det ju hennes smak det handlar om . Kan du inte övertyga henne ifrån custom konceptet kan du visa henne kromsläden som är faktiskt ganska fina, som Harley Night Rod
2008_harley_davidsion_night_rod_special.JPG
, honda fury
honda-fury.jpg
och custom byggen från detroit bros
detroit_500x275.jpg
lite krom från Triumph eller Norton
2006-norton-commando-961--2_460x0w.jpg

Speedmaster_overview_main_2008.jpg

om hon nu redan har gubb/tant resonemanget med tanke på att hon vill ha en krompråm, så introducera henne till en motard/offroad liknande sak så kan hon åka vart hon vill, även och plocka lite svamp/bär o annat skit som gubbar/tanter gör

Sant, fast hon tycker motarder ser ut som ähhm...moppar..

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär