Stort problem med skinnställ!

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple R -13
Tjenare! Är som ni kanske förstår splirrans medlem här och ljög lite ang hojen då jag faktiskt hämtar den imorgon sedan är det dags att ge sig ut på vägarna för att övningsköra.

Besökte en lokal mc-affär idag för köp av skinnställ och vi upptäckte till min stora besvikelse att mina 179 cm och blott 60 kg inte räcker till stlk 48 (vilket de sa nästan enbart fanns i hela europa).
De satt inte alls bra helt enkelt.

Hur ska jag gå tillväga för att finna ett passande ställ som inte kostar 15 000?
Är ute efter ett 2-delat och just nu känns det hopplöst med dessa käppar i hjulet *he he*.


Tack på förhand!
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Skräp^^ Hade ju tänkt föreslå PSI också men var inte tillräckligt snabb.. Mitt nästa komemr nog bli från PSI om det blir något nytt!
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Skräp^^ Hade ju tänkt föreslå PSI också men var inte tillräckligt snabb.. Mitt nästa komemr nog bli från PSI om det blir något nytt!

Haha :tummenupp Första gången jag är först tror jag :yoparty Krascha med mitt PSI ställ för ett litet tag sen och det gjorde sitt jobb! Var Tangot jag hade. Skulle lätt kunna köpa PSI igen!
 

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple R -13
Haha :tummenupp Första gången jag är först tror jag :yoparty Krascha med mitt PSI ställ för ett litet tag sen och det gjorde sitt jobb! Var Tangot jag hade. Skulle lätt kunna köpa PSI igen!

Men det är ju inte säkert det blir bra ändå, det är ju trots allt jag själv som tar måtten. And lets face it - jag är ingen sömmerska precis ;)..
Gillar inte riktigt principen av att köpa "grisen i säcken" så att säga.



Mvh

www.jofama.se
Lindstrands
Dom syr in det efter dina mått, vid behov!


Hittade ett mycket vackert och med ett välkommet pris:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=255&cid=20

Hur går jag tillväga för att köpa samt får det insytt? Finns bara i 48 och det var på tok för stort ;/


Mvh
 
Last edited:

Ezz

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Bastuselet
Hoj
Z1000SX 2014
Prova ett Dainese sorlek 44, det har jag och jag e väl nån cm kortare och nåt kilo lättare än dig :p
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Du kan ju gå till skräddare och få måtten? Vet inte vad sånt kostar dock..

Tror även man kan gå till en återförsäljare som säljer PSI och få måtten mätta.

Samtidigt förstår jag att du inte vill köpa "grisen i säcken", jag köpte mitt på mässa.

Men det är ju inte säkert det blir bra ändå, det är ju trots allt jag själv som tar måtten. And lets face it - jag är ingen sömmerska precis ;)..
Gillar inte riktigt principen av att köpa "grisen i säcken" så att säga.



Mvh




Hittade ett mycket vackert och med ett välkommet pris:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=255&cid=20

Hur går jag tillväga för att köpa samt får det insytt? Finns bara i 48 och det var på tok för stort ;/


Mvh
 

Fricco

Highsider.se
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Racehoj
Det finns mindre ställ att få tag på. Spyke och Dainese har bl.a. storlek 46.
Annars finns ju alternativet måttsytt från PSI eller Sweep.

Lycka till :)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Ok om 48 är på tok för stort blir det nog svårt.
Kontakta deras ändringsatelje och fråga ivgf. Dom är bra att ha och göra med.
Men som sagt om det är alldeles för stort kan det bli problem.
Mvh Masen




Hittade ett mycket vackert och med ett välkommet pris:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=255&cid=20

Hur går jag tillväga för att köpa samt får det insytt? Finns bara i 48 och det var på tok för stort ;/


Mvh[/QUOTE]
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Hittade ett mycket vackert och med ett välkommet pris:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=255&cid=20

Hur går jag tillväga för att köpa samt får det insytt? Finns bara i 48 och det var på tok för stort ;/


Mvh

På vilket sätt är det mindre grisen i säcken att få ett ställ insytt än att få det sytt från början? I båda fallen köper du det innan du har provat det.

Angående krasher så har mitt PSI hållit för 3 krasher hittils utan problem. Det är mer skavt på insidan av vänsterknät än där jag glidit på asfalten i 100km/h. :D
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
På vilket sätt är det mindre grisen i säcken att få ett ställ insytt än att få det sytt från början? I båda fallen köper du det innan du har provat det.

Angående krasher så har mitt PSI hållit för 3 krasher hittils utan problem. Det är mer skavt på insidan av vänsterknät än där jag glidit på asfalten i 100km/h. :D

Lindstrands håller bäst tycker jag. Förra säsongen gjorde jag 6 krascher och första var i 250+. Resten i mer "normala" race hastigheter.
Har kvar det fortfarande då det endast gått upp en söm på höger underarm...
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Köp ett helställ..jag ångrar mig förra köp av skinnställ som var just ett tvådelat. Beställde hem ett alpinestars gp-pro från fc-moto för en månad sedan och är supernöjd :) (7400 sek fram till dörren)
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Ta kontakt med Lindstrands, de kan säkert hänvisa till en kunnig återförsäljare som kan ta dina mått:

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/changes.php

Köpte ett måttsytt Halvarsson(samma tillverkare som Lindstrand) i början på -90-talet. mycket nöjd med det stället. Tyvärr krympte det under åren jag höll upp med hojåkning......:va
 

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple R -13
Du är på tok för mager min son. Du måste upp några kilon annars blir det tufft att kliva upp ur sängen i äldre dar....samt få på sig ett ställ.


Jo tack, sambon har nämnt det med (träningsinstruktör tror det eller ej).
Dock lättare sagt än gjort vill jag nog påstå - gå ner i vikt är inga problem, speciellt med lite personliga terrordåd under ett halvår. Men det är en av alla saker som ska tas om hand inom kort. En sak i taget!
Nåja orelevant som attan trots allt.


Ska ju som sagt hämta hojen imorgon (underbara underbara cbr 600rr -04) och utan ställ blir det ingen körning :S.
Ingen som har koll på något bra ställe i närheten av Göteborg?
Storlek 44 låter ju inte helt omöjligt då kanske, dock verkar det vara hårdvaluta på allt under stlk 48.
Suck, blir ingen övningskörning på ett bra tag ser det ut som :(

Mvh
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
http://www.gimoto.com/

I runda slängar 10K för ett skrädarsytt ställ som kvalitetsmässigt ligger i toppskiktet. Gav ett helt annat kvalitetsintryck än vad något "off the peg ställ" jag kikat på gjort.

Mitonga racing i Lomma har troligtvis några provexemplar hemma om du inte vill köpa grisen i säcken. Ring och kolla först för säkerhets skull då de endast hade två ex. inne när jag var där sist.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Är dessutom blott 20 år så har väl några år på mig innan "äldre dar" är komna. Tack för omtanken :p

Kommer gå betydligt fortare om du ser ut som Dhalsim :krama

När hade du tänkt ta lappen? Skräddarsytt är aldrig fel men om det börjar röra sig lite på vågen så lär du få skaffa nytt...känsligt när man är liten unge man.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top