Stormotard/street

Bäst hoj för gata, storbana, knix, med tanke på rolig motor, chassi, bromsar etc

• Antal röstningar
    0

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vilken skall man välja månne:va OM man skulle byta till stortwin

Gör en test här för att kolla vad ni tycker..Jag gillar pulver, bra bromsar, chassi, lätthanterligt, den skall fungera till Tisdagsnurrar, bankörningar på storbana och lillbana, och lite spontanturer, semestertjofräs med packa massa skit på hojen är inte min grej, det kan man ta i en rygga.

Touno ganska stor o tung? Ducati modeller med rembyte ofta..?Hypermotard lite klen? Dorsoduro för oprovad ännu?

Så finns ju FZ1 men då är ju det en rad4 igen..alt är att streetfighta rettan:va Då jag trots allt är jäkligt nöjd med den. Är handled(erna)som börjar göra sig lite påminda igen när man hänger på styret.

Last edited:
Provsatt hypermotarden på en mässa och det är få hojar som ger sån vill-ha-känsla som den. Den har nog mest image också om det nu är det man är ute efter.

Har provkört en superduke samt tuono (monobikes) och jag föredrar tuonon av dessa två, riktigt fin hoj med fasligt bottendrag, liten diskret vindkåpa har den ju också.

Så jag hade valt mellan hypermotard och tuono.

asså inte för att jag provkört nån av dom där, men tyckte det var lite väl mycket italienskt,, Mattighofen är nog lagom mycket söderut :tungan

Hymen är en buse deluxe, men jag skulle nog åka superduke om jag vore du Sportis.

Superduke är den som lockar mig mest spontant, har ju aldrig kört, men frågar man Jack Daniels så kanske man får prova rulla runt lite, om inte kanske han kan ta mig på bönpallen så får man känna lite vibbar åtminstone:D

Mest ekonomiskt försvarbart för mig är nog en Superduke beggad som man kan ev byta sig till:)

Du får gärna prova min tuono så du får kött på benen.. själv är jag sjukt sugen på att uppgradera till tuono v4r.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon