Storleken - Allt eller obetydlig?

Större hoj = Mera skoj?


  • Antal röstningar
    0
Hur är de - Värt varenda krona eller känns de som, lite som jag befarar, att man inte riktigt får glädje av dom extra kusarna/kubiken?
Man vill ju inte att de ska rinna ut i sanden med ett besviket axelryck..

Det är möjligt att du kan komma att känna viss besvikelse över att inte "maxa" prestandan i din kraftigare hoj varje gång du kör. Men glädjen av att ha köpt något nytt och frächare finns varje gång, och dessutom blir hojåkat roligare av ett byte till något bättre/dyrare.
Säg till om du vill kommma ut ur tvinntestet och bytlåna en 1L rad4a.
 
"Nothing beats cubic centimeters (inches)." som man brukar säga.

Ska du ha en riktig maskin ska det vara 1000cc eller mer. ;)
 
Somliga verkar ha som mål att reda ut vilken hoj de handlar om :)
Som sagt så ansåg jag de inte vara relevant för diskussionen men gissa på ni. VTR är fel.

Annars är det både kul och utvecklande att köra mindre hoj, man kommer inte undan med "fuskande" på samma sätt...
Jag håller helt med. Mina fyra första säsonger (eller var de fem första?) åkte jag på min 400 o man insåg ganska snart att de gick att köra som fan me den o hängde på dom flesta.
Men tillslut så började man sukta efter den där som står på pidestalen. Dock beslutade jag att stega upp till den via SVn. Dels för att lära mig köra twin o dels för att.. ja, pacea mig själv helt enkelt.

Det är möjligt att du kan komma att känna viss besvikelse över att inte "maxa" prestandan i din kraftigare hoj varje gång du kör. Men glädjen av att ha köpt något nytt och frächare finns varje gång, och dessutom blir hojåkat roligare av ett byte till något bättre/dyrare.
Säg till om du vill kommma ut ur tvinntestet och bytlåna en 1L rad4a.
Ja. Precis så kände ja när ja köpte SVn. Den va tyngre, större, starkare, snyggare o allt annat än vad 400n va.
Sen vet jag inte vad som avgjorde mest - att den är 250 kubik större i kombination med twin istället för radfyra eller att den är 15 år yngre. Men den var helt klart en "raket" i jämförelse med gixxern :hihi

Faktum är att jag bytlånade en R1a, av en mellan oss gemensam bekant, samma säsong ja köpte SVn o åkte några mil med. Undra om de inte är den du har nu? Röd på ena sidan o blå på andra :)
Hur som helst så kändes den som en jet fighter i förhållande till SVn. Hade man inte haft hjälm på sig skulle man se att jag såg ut så här :skrämd hela tiden :rodnar

Hur som helst.
Pollen talar ju sitt tydliga språk.. *funderar*
 
Det är inte hur stor den är, det är hur man använder den...:rolleyes:

What he said. Min åk-mentor har 100cc mer & säkert en 30hk mindre, trots det så får jag se mig akterseglad så det sjunger om det så fort det ska börja luta :pinsamt
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top