Storlekar på ställ

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
tjo, funderar på att skaffa skinnställ, då det typ inte finns att prova på Gotland och jag förmodligen beställer på nätet tänkte jag kolla med er som är runt 185 långa och väger ca 85-90 pannor (hyggligt tränad) vad har ni för märken och storlek ni har?
Mvh

Kawaluring

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
Z750 -07
tippar att 8 av 10 på sporthoj är ca 85 kg tunga och ca 185 cm höga så svaret på din fråga är nog tyvärr att du bör prova dig fram. Jag själv överensstämmer med dina mått och hittade fyra olika ställ i fyra olika storlekar som passade mig. Storlek 54 på berik sitter som gjutet på mig:)

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
tippar att 8 av 10 på sporthoj är ca 85 kg tunga och ca 185 cm höga så svaret på din fråga är nog tyvärr att du bör prova dig fram. Jag själv överensstämmer med dina mått och hittade fyra olika ställ i fyra olika storlekar som passade mig. Storlek 54 på berik sitter som gjutet på mig:)

hehe, joo jag vet, de är väl typ standardmått här inne, finns typ bara en affär som säljer ställ här nere å dom brukar typ ha midget storlekar så att prova går ju sådär tyvärr, men det var precis det här jag ville ha fram, olika märken, olika storlekar, vilken storlek i vilket märke passar 185 lång och 85-90 pannor?
Berik storlek 54, check
Alpinestar??
Dainese??
Spyke??
Revìt??
Arlen Ness??

combatunit

Drömmare!
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -98, Suzuki RG125 Gamma -88
Tänk på att olika märken har olika modeller där storlekarna blir annorlunda.
Dainese har många olika med kortare ben osv.

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Väldigt olika från märke till märke, jag kör två-delat från Berik och 52 är perfekt. Låter som att jag ser ut som dig i kroppen, samma längd och ungefär samma vikt också :)

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Ärligt, ta dig till Stockholm en helg med hojen och åk till tex ava-mc etc och testa!!! Annars är chansen såå mycket större du får ett ställ som sitter sådär istället för kanon! Och det kan jag lova dig är en stor skillnad!

boka färjan tidigt å boka en sen resa hem igen en lördag tex. Det skulle jag lätt gjort :) Ta med dig en kompis eller så och det blir som en liten utflykt! :tummenupp

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Prova på plats. Jag har strl 50 på mitt Dainese, men provade även ett Berik, Spidi och ett till Dainese ställ. ALLA satt olika även fast det var samma storlek. Så prövar du ett Dainese t. ex. så ska du inte beställa ett ställ i samma storlek bara för att det passade när du prövade Dainese stället.

Alla är olika :)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...