Storlekar på ställ/kläder från fc-moto?!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det måste finnas flera stycken här som beställt något typ av plagg från fc-moto. Jag ska beställa ett ställ idag men är förvirrad angående deras storlekar.

På mc mässan prova jag detta ställ men då var det italiensk storlek, storlek 42 i italiensk och i europeisk skulle detta motsvara storlek 34. Men jag är normalstorlek och har i mina vardagskläder storlek 36-38. På fc-motos sida finns detta stället i storlek 38 uppåt. Betyder det att jag ska ha ett 38 som i mina vanliga kläder eller ska ja ha 42 som i italiensk storlek??:confused:

Har försökt att ringa och maila men det verkar vara omöjligt att få tag på dem. Tycker det är jobbigt och onödigt att behöva beställa och sen skicka tillbaka och vänta ännu längre.
Inte lönt att kolla deras sizechart för där står att storlek 36 och 38 är small, men stället är ju för tjejer och det måste finnas massvis tjejer som är mindre än 38! :va

Är det någon tjej elle kille som kan bring me some light in this matter! Pls help, fast! :tuttar

Lånar tråden lite. Är i samma sits. Måste beställa snarast eftersom jag får hem hojen på söndag.

Mina mått: 186 cm lång, 73 kg. "Normalt långsmal" skulle jag sammanfatta mig.
Ställ att beställa: Alpinestars Octane Suit 2PC

Hade tänkt ta strl 54, vad tror ni om det? Lagom eller för stort? Känns som 52 kommer bli för litet. Om det spelar någon roll så kommer jag bara gatåka, ingen banåkning för min del alltså. Har tyvärr ingen butik där jag kan prova nått ställ.

Btw, är sugen på det vita. Kommer det bli jävligt skitigt? Och kommer det bli "för" vitt till min vit/röda R6'a? Vitt eller svart?

Tack på förhand alla snälla på SH :P

Alpinestar Julie Stella, det första. Sugen på vitt men ska beställa det svarta. :tuttar

Antagligen är det 42 du ska ha.

Dra iväg ett pm till Camilla och/eller £m£li£, de har de där stället båda 2 och kan säkert förklara. Jag är inte så påläst vad gäller tjejkläder, tyvärr... ;)

Lycka till!

Lånar tråden lite. Är i samma sits. Måste beställa snarast eftersom jag får hem hojen på söndag.

Mina mått: 186 cm lång, 73 kg. "Normalt långsmal" skulle jag sammanfatta mig.
Ställ att beställa: Alpinestars Octane Suit 2PC

Hade tänkt ta strl 54, vad tror ni om det? Lagom eller för stort? Känns som 52 kommer bli för litet. Om det spelar någon roll så kommer jag bara gatåka, ingen banåkning för min del alltså. Har tyvärr ingen butik där jag kan prova nått ställ.

Btw, är sugen på det vita. Kommer det bli jävligt skitigt? Och kommer det bli "för" vitt till min vit/röda R6'a? Vitt eller svart?

Tack på förhand alla snälla på SH :P

Jag tror att om du "bara" väger 73 kg kommer strl 54 se ut som ett tält på dig.
Jag är 170 cm och 70 kg lätt och har strl 48 iofs ett Dainese.

Jag tror att om du "bara" väger 73 kg kommer strl 54 se ut som ett tält på dig.
Jag är 170 cm och 70 kg lätt och har strl 48 iofs ett Dainese.

Ok. Tack. Fler synpunker någon? Ska jag köra på strl 52 istället?

Nån bra tysk sida med hjälmar eller oxtar-stövlar (förutom fc-moto)?

Antagligen är det 42 du ska ha.

Dra iväg ett pm till Camilla och/eller £m£li£, de har de där stället båda 2 och kan säkert förklara. Jag är inte så påläst vad gäller tjejkläder, tyvärr... ;)

Lycka till!

Tack så mycket, pm.at Camilla nu. :tummenupp

Ok. Tack. Fler synpunker någon? Ska jag köra på strl 52 istället?

Nån bra tysk sida med hjälmar eller oxtar-stövlar (förutom fc-moto)?

Beställ inte vitt, blir väldigt fort skitigt plus det blir solgult efter ett tag. Va väldigt sugen på att beställa ett vitt men jag tar ett svart ist. Passar till allt/alla hojar! :D

Last edited:
Beställ inte vitt, blir väldigt fort skitigt plus det blir solgult efter ett tag. Va väldigt sugen på att beställa ett vitt men jag tar ett svart ist. Passar till allt/alla hojar! :D

Ok, tack. Tänkte lite så åxå. Men vitt hade varit jävligt coolt. Men men, nu blir det ett svart ställ men frågan är då vilken storlek :va 52 eller 54...

Ok, tack. Tänkte lite så åxå. Men vitt hade varit jävligt coolt. Men men, nu blir det ett svart ställ men frågan är då vilken storlek :va 52 eller 54...

Tänk på att stället töjs ca 1 storlek, så ta hellre NÄSTAN för litet än för stort. Du ska knappt få på dig det. :D

Bump. Sorry men imon vill jag beställa ett ställ. Ska mäta lite imon och kolla lite size charts men aldrig fel med eran output. 186cm, 73kg, Alpinestars... strl 52 eller vad tror ni?

Jag är 185cm och 95kg fördelat över hela kroppen och har ett Dainese
Laguna Seca 2-delat ställ i storlek 52.Sitter som en smäck.Mitt förra ställ,
ett berik strl.54 töjde sig över häcken,men en 52 från berik fick jag inte
ihop dragkejan.

Bump. Sorry men imon vill jag beställa ett ställ. Ska mäta lite imon och kolla lite size charts men aldrig fel med eran output. 186cm, 73kg, Alpinestars... strl 52 eller vad tror ni?
185/80 har A-star RC1 52, skulle nog köra på 50 ialf inte 54, dock har jag helställ och inte provat delat.

Jag är lika lång och väger 75 kg, kommer också att satsa på octain.
Det som gäller för mig är storlek 50.

Jag har den minsta storleken på stället som är 42, har normalt i kläder storlek 34 så det är lite för stort...så köp ett så liten storlek som möjligt, du kommer inte att ångra dig...även om det kan vara lite jobbigt att komma i det i början.

Har ett A-Star TX1 tvådelat i size 52. 185cm och 90kg muskler.

Jag är 185cm och 95kg fördelat över hela kroppen och har ett Dainese
Laguna Seca 2-delat ställ i storlek 52.Sitter som en smäck.Mitt förra ställ,
ett berik strl.54 töjde sig över häcken,men en 52 från berik fick jag inte
ihop dragkejan.

Hmm, jag är 186, väger någonstans runt 105-110 (men fläsket är ganska jämt fördelat) undrar vad jag ska ha för storlek .. Vet inte vad jag ska titta på för ställ, men det får kosta upp till 6k, och då blir det nåt i stil med Laguna Seca eller Haku från Dainese (har sett dessa för ca 6k och gillar designen)
Vad tycker ni?

Hmm, jag är 186, väger någonstans runt 105-110 (men fläsket är ganska jämt fördelat) undrar vad jag ska ha för storlek .. Vet inte vad jag ska titta på för ställ, men det får kosta upp till 6k, och då blir det nåt i stil med Laguna Seca eller Haku från Dainese (har sett dessa för ca 6k och gillar designen)
Vad tycker ni?

Testa en 54:a.Jag får precis igen dragkedjan med ryggskyddet på mig.
Första gångerna jag hade på mig stället fick jag blodutgjutningar på
mina biceps och kunde inte ha ryggskyddet på,men det töjer sig ju lite.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back