Storlekar ARAI RX-7

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Hej,

Jag funderar på att köpa en Arai RX-7 Corsair Legend White på Ebay. Där kostar den endast $652 plus frakt (totalt SEK4.500,-). I Sverige kostar den 7.500,-.

Men, den finns bara i XL på Ebay vad jag kan se och jag tror jag är en XXL. Men hur är det med storlekarna? Har varje storlek sitt egna skal, eller är det samma skal för t.ex. XL och XXL, men med olika stoppning? Kan man köpa en XL och sedan plocka ut stoppning? Har sett detta på något annat fabrikat.

Har för mig att de dessutom har olika form på skalen för Japan/USA/Europa....

Hjälmarna skiljer sig som sagt mellan USA, EU och ASEA-områdena. Om du inte är säker på storleken tycker jag att du ska pröva ut rätt storlek hos en lokal handlare och sedan klicka in dig på fc-moto.

På den summan du har uppgett ska du sedan skatta på inköpskostnad samt frakt så det blir väl en tusing extra vilket är ungefär vad du får pröjsa på fc-moto.

Ja, för böveln.. Prova hjälmen först. En Arai Chaser i L passar mig t.ex. kanon, men en RX-7 i L är alldeles för liten.

Ja, för böveln.. Prova hjälmen först. En Arai Chaser i L passar mig t.ex. kanon, men en RX-7 i L är alldeles för liten.

Arai har med Chaser ändrat lite av "Arai-skalle"-formen. Condor, Astro, ViperGT och RX7 har hyfsat snarlika former. Medans Chasern är lite större och rundare. Man märker verkligen de små skillnaderna! Precis som The Stig skriver skiljer det typ en storlek mellan de modellerna.

Testa är ett hett tips! Ett hett tips är att besöka Yamaha Center Göteborg. 50% på alla utgående lackeringar och 30% på ALLA aktuella! Även beställningsvaror ges det 30% på! 6990kr blir 4893kr och 7990kr blir 5593kr. Så slipper du krångla och riskera att köpa fel:tummenupp

Testa är ett hett tips!

Om inte annat för designen skull! Jag beställde en Sete då jag tyckte den var snyggast ihop med hojjen + skinnstället. Men efter att ha sett Edwards vita Laguna så vette tusan om man inte valde fel. Den är grymt snygg IRL.

yamaha center (gbg) har från 30 % rabatt på hela arai sortimentet nu.... vissa 50%....

Jag hade en RX-7 Haga i XS förut. En europahjälm för övrigt.
Nu har jag en RX-7 Hayden i XS och den känns absolut större. Det är "Amerikamodell", så det kan ju tänkas skilja på den punkten också. Men det finns ju massvis med kuddar att välja på om det skulle bli lite fel.

Tror att för just XL och XXL så ska ytterskalet vara samma. Skalet kommer i tre olika storlekar (XS & S ..... M & L ..... XL & XXL).

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back