Storlek SIDI-stövlar?

Jag har ett par Vertebra Race Carbon och i dessa så är det stl 44.
Brukar ha runt 42-43 i vanliga skor och måste nog erkänna att jag skulle nog kunna ha en stl mindre i stöveln med.
Så för min del så stämmer det ganska bra med stl iaf.
Är för övrigt helnöjd med dom!

Obs dom på bilden är inte vanliga Vetrebra utan det är race modellen bara så du vet.

Det är inga problem med storleken - jag har 43 normalt på skor och stövlar och så även på mina SIDI Vertebra Race och SIDI Flex Force.

Sidi är små i storlekarna. Jag har 38 i vanliga skor & på mina A-stars SMX racingstövlar, men 40 på min Sidicrosstövlar. Vet inte om det bara gäller crosstövlarna.

/Emmi på Zebs nick

Tackar för alla svaren!

Nu är det dock så att CSN som vanligt inte är överens med mig å mina pengar, så jag får tyvärr inte råd att köpa de stövlarna jag tänkt denna månanden. Hoppas de finns kvar till nästa...

Tack ändå som sagt för svaren... Tror nog att 41 kommer passa bra...

:hej

Är det här ett problem som växer i samhället...
Åk och prova för guds skull!!!!
Hur gör du när du ska ta reda på vilket väder det är, ringer SMHI eller kollar ut genom fönstret...
Slöhög :arsele :)

M:et skrev:
Är det här ett problem som växer i samhället...
Åk och prova för guds skull!!!!
Hur gör du när du ska ta reda på vilket väder det är, ringer SMHI eller kollar ut genom fönstret...
Slöhög :arsele :)

GAHAAAHHHAHHAH! Har inte tiiiiiiid, flitig student som man är vetladu?! Sen är det så att jag inte vet om det finns någon ÅF av SIDI-stövlar i Halmstad...

Tjena !!

Jag hade ett par likadana stövlar förra året.
Jag har stl 44 och det hade jag i stövlarna också.
Hade jag köpt dem idag hade jag nog köpt en 43:a istället.

Men helt klart kommer dem passa dig . Köp dem !!

Väldigt sköna!!

tjena hade du tänkt köpa dem via den hemsidan du länkade? Billigare?

Har visserligen Connys/mickes motor i växjö där jag kan prova men jag tänker då inte köpa nått av dem!!

morecore skrev:
tjena hade du tänkt köpa dem via den hemsidan du länkade? Billigare?

Har visserligen Connys/mickes motor i växjö där jag kan prova men jag tänker då inte köpa nått av dem!!
Näe, det var en privatannons jag skulle köpa dom via...

hållundan skrev:
GAHAAAHHHAHHAH! Har inte tiiiiiiid, flitig student som man är vetladu?! Sen är det så att jag inte vet om det finns någon ÅF av SIDI-stövlar i Halmstad...

Oki!
Men jag tycker det låter riskabelt att köpa ett par stövlar som du inte har provat! :eek:
Men å andra sidan är det bara att sälja vidare om de inte passar!
Lycka till med köpet, men se till att du får dem till bra pris. Gamla svettiga stövlar är inte mycket värt...

M:et skrev:
Oki!
Men jag tycker det låter riskabelt att köpa ett par stövlar som du inte har provat! :eek:
Men å andra sidan är det bara att sälja vidare om de inte passar!
Lycka till med köpet, men se till att du får dem till bra pris. Gamla svettiga stövlar är inte mycket värt...
Näe, det är sant.... Men man måste ju gambla lite... De var helt nya i kartong... Inte använda.... Svett vill jag inte köpa, de har jag gott om själv =)

Jag har också ett par Sidi Flexforce. Jag har samma storlek i dem som i mina skor. Men de ska tydligen vara lite lägre vid vristen jämfört med andra fabrikat.

Såna där har ju jag fast med coolfajber.

För mig funkar inte AlpineStars, dom är för långa (i foten), men Sidisarna är supersköna - slip fit. Blir ett ganska duktigt "gnek" i dom om man inte smörjer dom.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park