Storlek på wakeboardbindning???

KaliZ skrev:
...Japp...de ska jag..ska bara lära mig åka först :va
Vet nån någon sida där man kan lära sig de teoretiska grunderna till att hoppa och snurra m.m...?

/KaliZ

Ett inte helt fel forum finner du här

Tricket för att få till feta hopp är som någon sa innan att skära in ordentligt och trycka till lite på vågen.

OBS!!! Vattenytan är förbannat hård i höga farter.

edit: Halmstad/Värnamo, var någonstans brukar du åka????

...åkaj...det verkar svårt..men det kommer nog så småningom. Får nog nöja mig med om jag kommer upp denna sommaren låter det som :gnissla

...vatten e hårt om de går fort...frågan e bara...de ska väl inte gå så fort? runt 17knop eller ngt sånt..eller? De e väl inte meningen man ska blåsa på i 35-38 knop?

...får nog börja åka i värnamo...där ingen ser mig...förhoppningsvis. Trillar man i för mkt kan badbrallorna åka av juh!.. :arsele :banana

/KaliZ

Asså, faen vad härligt det ska bli i sommar. :)
Längtar som fan på tills man får dra ut brädan och i med båten.

Galet härligt!!! / Siljan o Siljan

Nåja, så svårt är det inte. Det fixar du lätt. 17-20 knop är väl ganska lagom, jag har ingen knopmätare men det borde ligga där omkring. När du skär in så får du upp tillräckligt med fart.

Åker själv mest uppe i sjön Bolmen. Stället gärna upp och åker några minuter på din bräda om det behövs i sommar :D

Vatten är INTE mjukt, dessutom får man långa armar av att försöka... å ibland går det inte så bra :mad:

Bifogat

• jag....jpg
    jag....jpg
    89.8 KB · Visningar: 67
Otee skrev:
Nåja, så svårt är det inte. Det fixar du lätt. 17-20 knop är väl ganska lagom, jag har ingen knopmätare men det borde ligga där omkring. När du skär in så får du upp tillräckligt med fart.

Åker själv mest uppe i sjön Bolmen. Stället gärna upp och åker några minuter på din bräda om det behövs i sommar :D

Japps..
I tävlingar hålls 19 knop, vilket då ska vara den optimala för att få ut max-svall och höjd.

betsy skrev:
Vatten är INTE mjukt, dessutom får man långa armar av att försöka... å ibland går det inte så bra :mad:

Haha :lol ! Snacka om att bjuda på sig själv!
Blir det nya försök i sommar? Trägen vinner osv. :tummenupp !

betsy skrev:
Håller du med båt å bräda så kan jag bjuda på asgarv.... har inga leksaker kvar :gråta

Wow, det ser jag fram emot ;)! Åka efter båt eller skoter, det är bara att välja :) ! Just tell me when you´re ready.....

Moonflower skrev:
Wow, det ser jag fram emot ;)! Åka efter båt eller skoter, det är bara att välja :) ! Just tell me when you´re ready.....

Jag är redo när det är minst 18 grader i vattnet :banana
Bräda bakom skoter låter ju hur kul som helst! Får jag köra skoter också :hoppa

använd raklödder när du ska i bindningar, tvålen ligger kvar o så blir det risk att man glider ur med en fot.
Vi brukar köra i ca 35km med båten på tävlingar men då har vi ca 1 ton last i båten för fet våg.
Snubben du handlade av heter igge, schysst kille som tävlar i svt skit program megadom lr vad det heter.
Välkommen till en härlig sommar sport!

detta är vad vi åker med...
ni andra kan :arsele :arsele :arsele :arsele
San01.JPG

WAPRIL0080.JPG

Vaxjo0093.JPG

allt handlar om våååååååååg

krya på er

www.braskit.com
om ni undrar

turbonegro skrev:
krya på er

www.braskit.com
om ni undrar

Vad i, det är ju i Åhushamn!
Var brukar ni åka?
Enligt bilderna liknar det Blekinge skärgård. True?
Kanske hörs och ses i sommar isf :) Har själv båten i slättanäs, ronneby.

betsy skrev:
Jag är redo när det är minst 18 grader i vattnet :banana
Bräda bakom skoter låter ju hur kul som helst! Får jag köra skoter också :hoppa

Det kanske kan ordnas :yoparty ! Bara man blir frisk så..... Vi har faktiskt inte provat att åka efter själva heller, starten gick i januari och då ville man ju helst vara på skotern ist. för i vattnet bakom på en bräda :nicka .

turbonegro skrev:
San01.JPG

krya på er

www.braskit.com
om ni undrar

Kollade på sidan, f*n vad kul att ha tillgång till en riktig wakebåt :Bugar ! Jag kommer förbi och testar den lite så att den säkert håller måttet :D !

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!