Storlek på skinnställ

Stigus

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Jawa 250 -57
Skall skaffa ett skinnställ för första gången.Tänkte kolla på olika annons sidor,men vilken storlek är frågan..Är 180,x 98kg.Fullvuxen ,tror jag.Kan någon ge mig ett råd.

Åk till en affär å testa några ställ.

54, 56 ?

Last edited:
Stigus skrev:
Skall skaffa ett skinnställ för första gången.Tänkte kolla på olika annons sidor,men vilken storlek är frågan..Är 180,x 98kg.Fullvuxen ,tror jag.Kan någon ge mig ett råd.
Det verkar skilja rätt kraftigt mellan storlekar på olika märken, och även olika modeller av samma märke. Enda sättet är som Mang0 sa, åk till en handlare och prova! :tummenupp

Edit:Stvafle :3freak

ursäkta om jag lånar tråden litet men jag undrar vilket ställ av Alpinestar och Spyke som är minst i storlekarna? Någon som vet?

jag är 185 rätt axelbred och väger 95-98 och har storlek 52 i mitt dainese ställ och det är lite tajt nu men passar bra när jag väger runt90 så skulle tro att du passar i ett 54 nya ställ ska sitta åt som fan när dom är ny för dom töjer ut sig rätt mycket.

Halvarsson, som är svensk, gör skinnställ lite mer anpassade för oss nordiskt folk, dvs kan passa bättre än italienska ställ om man är lite kraftig. Kan vara värt att åka till en butik och jämföra. Huvudsaken är ju att stället sitter bra och då skyddar bra!

Har köpt en del grejor på annons och det finns bara en sak att göra! Åk till den lokala mc-butiken och prova. Det är så himla olika med storlekar och passform. Ibland klämmer det på vissa ställen oavsett om det är rätt storlek eller ej.

179 cm och ca 95 pannor med en del på fel ställe. För fet för ett Alpinestars TZ-1... Testade både 54 och 56 men jackan satt tight som satan på båda, utan ryggskydd - däremot drog längden i brallorna iväg för mycket. Köpte istället en Alpinestars Dyno jacka i strl 52 (skumt...) och Track Pants i strl 54. Det här sitter tight och skönt. TZ-1 hade jag inte kunnat andas i förrän i mitten på säsongen. Så här ser det ut:

Stigus skrev:

Bifogat

• alpinestars_low.jpg
    alpinestars_low.jpg
    77.4 KB · Visningar: 105
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup