Storlek på skinnställ och användningsområde

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Söker begagnat ställ då jag förväntar mig att krascha några ggr när jag ska lära mig motardsladda till sommaren.
Har tyvärr inte någon att prova så jag frågar här istället och chansar senare om jag fått nå bra svar.
Går ett vanligt en-delat raceställ att köra motard i även om det har en puckel på ryggen?
Min längd är 1,80 vikten pendlar mellan 82,5 och 92 på grund av annan hobby, och axlarna är bra mycket bredare än röven och 92cm runt midjan.
Är storlek 54 på Dainiseställ lagom och som sagt är det till en motard jag ska ha det till så funkar race-ställ på motard?

Har ni tips på andra ställs storlekar som borde passa mig så skriv är ni gulliga.

Det går att köra med raceställ. Sedan finns ju även vanliga tvådelade ställ som funkar fint och som passar din körställning bättre. Farten är ju inte så hög i ditt fall så risken det skall dela sig vid en vurpa bör vara minimal.

54 verkar inte tokigt tycker jag. Men se till att du får ett ställ som du smälter fast i. Annars är inte skydden lika mycket värda.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti