Storlek på regnställ och leveranstider från Louis.de

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Honda VFR800 -01
Hur är regnställ storleksmässigt? Om jag drar XL i vanliga kläder, ska jag då ta ett regnställ i XL eller ska jag öka på storleken? Alltså, är storlekarna anpassad efter att man har ett ställ under regnstället?

Är det någon som har beställt från Louis.de, är dom snabba på att leverera prylarna?

EDIT: Såg att dom hade Castrols kedjespray till de halva svenska priset, 14,95 Euro för 2 burkar. Går det att beställa sånt via postorder? Finns det risk att man hamnar på Usa:s terroristlista och hamnar på Guantanamo i en orange sparkdräkt? :hihi

Last edited:
LameViffer skrev:
Är det någon som har beställt från Louis.de, är dom snabba på att leverera prylarna?
:hihi
Tja!
Louis har jag inte beställt från, men däremot deras konkurrent Polo www.polo-motorrad.de. Har bara goda erfarenheter, och man kan beställa allt de har på webben. Regnställsstorlek (wow, 5 konsonanter på raken!) har jag ett från Polo i strlk XL, till ett skinnställ i strlk 54, är 186 cm/85kg. Om det visar sig vara fel storlek så får man byta utan extra portokostnader etc.
Lycka till!

HansJ skrev:
Tja!
Louis har jag inte beställt från, men däremot deras konkurrent Polo www.polo-motorrad.de. Har bara goda erfarenheter, och man kan beställa allt de har på webben. Regnställsstorlek (wow, 5 konsonanter på raken!) har jag ett från Polo i strlk XL, till ett skinnställ i strlk 54, är 186 cm/85kg. Om det visar sig vara fel storlek så får man byta utan extra portokostnader etc.
Lycka till!

Tack för tipset om Polo-motorrad, har sökt efter tyska tillbehörsförsäljare, men denna var ny.

Försöker komma underfund med vad fraktkostnaden kan tänkas bli. Är det 14.95 eurosar, oavsett vad man beställer? Alltså jag snackar nu om Polo-motorrad. Min skoltyska är hyfsat rostig...

LameViffer skrev:
Försöker komma underfund med vad fraktkostnaden kan tänkas bli. Är det 14.95 eurosar, oavsett vad man beställer? Alltså jag snackar nu om Polo-motorrad. Min skoltyska är hyfsat rostig...

Som jag fattar det ja! sen 1.53 till för typ post eller nåt?

DJM skrev:
Som jag fattar det ja! sen 1.53 till för typ post eller nåt?
Nachname är samma som postförskott, men det är förmodligen bara inom Tyskland, det brukar kosta mer till utlandet. Måste beställa för minst 75 Euro.

Hur mycket ar en euro? behøver nya bromsskivor till en zx 6-r och dom ar ju hemskt dyra..kjøpa begagnat på en skrot? suck....

Ja ja, beställde från Polo. Ingenstans fick jag uppge mitt kreditkortsnummer, få se om det kommer några grejer.

Hur pröjsade du dina grejer HansJ?

LameViffer skrev:
Ja ja, beställde från Polo. Ingenstans fick jag uppge mitt kreditkortsnummer, få se om det kommer några grejer.

Hur pröjsade du dina grejer HansJ?
Har dels handlat på plats, dels på postorder. Var ett tag sen, och uppenbarligen har de en ny hemsidedesign sen i mitten av maj, sist fick jag i alla fall betala med kort på siten. Fick du uppge mailadress så hör de säkert av sig om det blev fel. Du kan PM:a mig om du får problem, får väl ta på mig det om jag nu rekommenderat dem ;)

HansJ skrev:
Har dels handlat på plats, dels på postorder. Var ett tag sen, och uppenbarligen har de en ny hemsidedesign sen i mitten av maj, sist fick jag i alla fall betala med kort på siten. Fick du uppge mailadress så hör de säkert av sig om det blev fel. Du kan PM:a mig om du får problem, får väl ta på mig det om jag nu rekommenderat dem ;)

Det låter ju tryggt att du blir min personliga konsumentrådgivare. :tummenupp

Min beställning finns i deras system och dom har mitt telenummer och min mejladress. Vill dom kränga grejerna, tar dom väl kontakt med mig.

Flagga skrev:
Tja, t ex: Länk

Har provat att beställa från Louis.de Väldigt snabb service, paketet kom inom en vecka.

Jodå. Ända till du behöver returnera något som de skickat fel då händer det grejor med ditt kreditkort m m också väldigt snabbt. Pratar av dålig erfarenhet.

Jag ringde till Polo idag. Jag hade fuckat upp när jag beställde grejerna. Jag hade klickat på "postförskott".

Tjejen som svarade först sa sig inte kunna engelska(fast vi kom fram till det genom att snacka engelska :D ), sen fick jag snacka med en kille som kunde bra engelska, han rättade till min beställning och jag gav mitt kreditkortsnummer till honom. Enligt honom så skulle grejerna vara hos mig senast i slutet av nästa vecka. Vi får väl se.

En liten follow-up:

Kollade idag på Polo-Motorrads hemsida, såg att flera av grejerna jag hade beställt inte fanns tillgängliga och inte kunde levereras. Jättekul...

Nå, vad göra? Jo jag tog och spärrade mitt kreditkort, för jag misstänker att dom kommer att belasta mitt kort även om jag avbeställer grejerna.

Så nu ska dom förhoppningsvis inte kunna dra några stålar från kreditkortet.

Slutsats: Ta Polo:s lagerstatus med en nypa salt.

LameViffer skrev:
En liten follow-up:
Kollade idag på Polo-Motorrads hemsida, såg att flera av grejerna jag hade beställt inte fanns tillgängliga och inte kunde levereras. Jättekul...

Nå, vad göra? Jo jag tog och spärrade mitt kreditkort, för jag misstänker att dom kommer att belasta mitt kort även om jag avbeställer grejerna.

Så nu ska dom förhoppningsvis inte kunna dra några stålar från kreditkortet.

Slutsats: Ta Polo:s lagerstatus med en nypa salt.
Tja!
Trist, men nyfiken som jag är, var det "din" order som du kikade på och såg att det var strul med leveranserna? Så att det inte var den generella lagerstatusen, för då borde ju dina grejor redan vara beställda och därmed ha minskat lagersaldot...

Sen låter det både dåligt och surt om du haft telefonkontakt med dem och de inte nämnt att de inte kunde leverera. Vore jag som du skulle jag ringa upp dem och be att få tala med någon ansvarig, du kan säkert få nån kompensation av dem. Så länge man är korrekt men "lagom" upprörd brukar det löna sig. Tjejen är från Tyskland, har därför handlat en hel del både via nätet och direkt på plats både MC-affärer och annat. Min erfarenhet är att de sätter kundens intresse mycket högre jmf med vaad vi är vana i Sverige.

Ett exempel, köpte bl.a. ett par vandrarkängor, gick en vecka i Alperna, men upptäckte efter en dag att två spikar (!) låg lösa i ena skon. På hemvägen gick jag in i affären och klagade. Då vi skulle flyga dan därpå så tog de hand om kängorna. Inome en vecka kom kängorna tillbaka per post till Sverige, med utförlig förklaring på vad som hänt, försäkran att det inte påverkade skon, en tydlig ursäkt för strulet, samt ett par svindyra vandringsstrumpor som plåster på såren... Ge dig på dem, det kanske kommer nån bonus!
/Hansomskämsförrekommendationen...

HansJ skrev:
Tja!
Trist, men nyfiken som jag är, var det "din" order som du kikade på och såg att det var strul med leveranserna? Så att det inte var den generella lagerstatusen, för då borde ju dina grejor redan vara beställda och därmed ha minskat lagersaldot...

Sen låter det både dåligt och surt om du haft telefonkontakt med dem och de inte nämnt att de inte kunde leverera. Vore jag som du skulle jag ringa upp dem och be att få tala med någon ansvarig, du kan säkert få nån kompensation av dem. Så länge man är korrekt men "lagom" upprörd brukar det löna sig. Tjejen är från Tyskland, har därför handlat en hel del både via nätet och direkt på plats både MC-affärer och annat. Min erfarenhet är att de sätter kundens intresse mycket högre jmf med vaad vi är vana i Sverige.

Ett exempel, köpte bl.a. ett par vandrarkängor, gick en vecka i Alperna, men upptäckte efter en dag att två spikar (!) låg lösa i ena skon. På hemvägen gick jag in i affären och klagade. Då vi skulle flyga dan därpå så tog de hand om kängorna. Inome en vecka kom kängorna tillbaka per post till Sverige, med utförlig förklaring på vad som hänt, försäkran att det inte påverkade skon, en tydlig ursäkt för strulet, samt ett par svindyra vandringsstrumpor som plåster på såren... Ge dig på dem, det kanske kommer nån bonus!
/Hansomskämsförrekommendationen...

Lugna puckar HansJ, du tvingade ju inte mig att beställa, det beslutet tog jag själv.

Jag tror dig när du säger att det är ett bra företag, men tydligen har dom gjort nån typ av omläggning av hemsidan. Eftersom jag inte snackar nå tyska nå vidare bra, så orkar jag inte ringa och krångla, enklare att spärra kortet.

Det var min order jag kollade på och inte den allmänna lagerstatusen. När jag ringde dit så sa snubben uttryckligen att dom hade alla grejerna hemma och att grejerna skulle skickas idag(1/6).

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti