Agent Apelsin
Ny medlem
Hej! Jag har en gpz 750 från 83, den har orginalluftburk men ett 4-1 avgassystem med en väldigt öppen burk. Tidigare ägare har nog kört ett spett igenom.. Ska nog sätta en dB-killer i så småningom.
Jag upplever att den går lite snålt. Det puffar och smäller i avgasröret vid avsläpp, kanske inte så lustigt med tanke på avgasröret. Stiften är ljusbeiga, om jag ligger på 6000 rpm och ger fullt och när den börjar dra ordentligt släpper jag lite på gasen coh då drar den mer. Jag har läst att det är tecken på att den går snålt.
Det sitter orginal huvudmunstycken i nu, 110. Det jag undrar är hur mycket jag bör gå upp i storlek? Vet att det är svårt att säga men mellan tummen och pekfingret. Stegen går i 110, 112,5 115 osv.
Tar gärna emot tips på var jag hittar billiga huvudmunstycken, mikuni förgasare. CV32(34?).
/Karl
Jag upplever att den går lite snålt. Det puffar och smäller i avgasröret vid avsläpp, kanske inte så lustigt med tanke på avgasröret. Stiften är ljusbeiga, om jag ligger på 6000 rpm och ger fullt och när den börjar dra ordentligt släpper jag lite på gasen coh då drar den mer. Jag har läst att det är tecken på att den går snålt.
Det sitter orginal huvudmunstycken i nu, 110. Det jag undrar är hur mycket jag bör gå upp i storlek? Vet att det är svårt att säga men mellan tummen och pekfingret. Stegen går i 110, 112,5 115 osv.
Tar gärna emot tips på var jag hittar billiga huvudmunstycken, mikuni förgasare. CV32(34?).
/Karl