storlek på helställ?

Samba

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
yamaha R1
Har köpt ett spidi helställ. Är 180 vikt 73. köpte storlek 50. Det sitter tajt, men det tror jag blir bra med tiden. men benen känns korta, skydden vid knäna sitter som dom ska men det känns kort. ska det va så?

Micke sandberg skrev:
Har köpt ett spidi helställ. Är 180 vikt 73. köpte storlek 50. Det sitter tajt, men det tror jag blir bra med tiden. men benen känns korta, skydden vid knäna sitter som dom ska men det känns kort. ska det va så?

det kommer att töja sig plus att när du sitter på hojen så kommer du inte känna av det

Du ska ju ha stövlarna utanpå. Jag var fet förra säsongen och hade ett för ställ som räckte runt midjan = för långa ben = för mycket "grejer" nere i stövlarna. Är nu 178 cm, 78-80 kg beroende på dagsform och ett BERIK strl 50 satt som gjutet. Alltså så tight så jag hade lite problem att röra mig men det kommer att gå ut.

Micke sandberg skrev:

Jag har köpt ett Dainese MC-202 delbart ställ st 50. Dom på LELLES i Uppsala sa att det satt perfekt. Men det är ju tajt! Får plats med ett typ Craft underställ men inte mer... Jag är 184 och väger 75kg. Har haft ett för stort Gore Tex ställ innan så det är väl lite ovant i början. Hur mycket töjer det sig normalt? Finns det några trix för att se om det passar? Är så jäkla orolig att det ska vara för litet!!!! Så snälla kom med lite inlägg nu!!!!!!! :Bugar :Bugar

arnoldsson skrev:
2065314 Jag har köpt ett Dainese MC-202 delbart ställ st 50. Dom på LELLES i Uppsala sa att det satt perfekt. Men det är ju tajt! Får plats med ett typ Craft underställ men inte mer... Jag är 184 och väger 75kg. Har haft ett för stort Gore Tex ställ innan så det är väl lite ovant i början. Hur mycket töjer det sig normalt? Finns det några trix för att se om det passar? Är så jäkla orolig att det ska vara för litet!!!! Så snälla kom med lite inlägg nu!!!!!!! :Bugar :Bugar

Min syster köpte ett ställ i helgen på Bike i Trollhättan och de sa samma sak... Det ska sitta tajt i början för efter lite regn och användning kommer det att töjas... :tummenupp

Bara att dra in magen och lida en period.. :hihi

Jag skall köpa ett skinnställ och jag är ca 178cm och väger 65kg! Skulle gärna vil´ja veta vilken storlek jag skall ha på stället... om det är 50 ellet 48? snälla hjälp mig :) :7peta

Jag är 178 cm och 79 kg i morse. Köpte ett BERIK 3213 i strl 50. Det sitter supertajt men bör bli perfekt efter ett tag.

ZonoX skrev:
2065429 Jag skall köpa ett skinnställ och jag är ca 178cm och väger 65kg! Skulle gärna vil´ja veta vilken storlek jag skall ha på stället... om det är 50 ellet 48? snälla hjälp mig :) :7peta

Jag är 177cm och 72-73 kg köpte ett Arlen Ness helställ i storlek 48, det satt som slickat hela säsongen.
Det töjde sig i takt med min mage som gick på en strikt kaffe & kanelbullediet.

Jag skulle kunna skära ner på fikat men jag har hört att stället ska sitta tajt för att inte de hårda skydden ska kunna glida runt och äventyra säkerheten :rolleyes:

Micke sandberg skrev:
2034054 Har köpt ett spidi helställ. Är 180 vikt 73. köpte storlek 50. Det sitter tajt, men det tror jag blir bra med tiden. men benen känns korta, skydden vid knäna sitter som dom ska men det känns kort. ska det va så?
ja det blir nog bra... men släng gärna upp en bild så man kan bedömma.. det tar ju ett tag innan man kör in de.. å då kommer det sitta bra..! jag är 180 å 75 kg.. och har ett ställ på 50... tänkte köpa ett ny som e en storlek större och köpte till slut en 54 eftersom det stod att man skulle ta en storlek större... men jag kan simma i det nu.. så jag kommer säker att sälja det.. tror jag :va så jag ligger på 50 eller 52, det kan ju skilja sig på ställ och ställ..!

Tackar! :Bugar

Tror jag måste köpa ett mindre ryggskydd också... tror det är det som gör det så jävla tight också. Det slutar där kragen slutar på stället. Eller det kanske ska vara så? Köpte mitt på ett ställe som tydligen bara ville sälja utan att se vad det var för skit! Ska hoppa in i dushen med det kanske. Det fanns ju en tråd om det här och alla där hade bara goda erfarenheter från det...

Nicke skrev:
2065681 Jag är 178 cm och 79 kg i morse. Köpte ett BERIK 3213 i strl 50. Det sitter supertajt men bör bli perfekt efter ett tag.

Okej okej :), kanske ska sattsa på stl 50 då :), men kan inte du skicka en hemsida där dom säljer de ställen.... jo är det två delat? för det är de jag är ute efter.

Tack för svaret :)

ZonoX skrev:
2065429 Jag skall köpa ett skinnställ och jag är ca 178cm och väger 65kg! Skulle gärna vil´ja veta vilken storlek jag skall ha på stället... om det är 50 ellet 48? snälla hjälp mig :) :7peta

Jag som är 177 och väger 63 har tjöpt ett strl. 48

Du är 14 pannor lättare än mig - du borde nog kanske kolla på ett 48 om du inte är riktigt muskulös. Köp inte via nätet utan att testa först är mitt tips.

ZonoX skrev:
2065762 Okej okej :), kanske ska sattsa på stl 50 då :), men kan inte du skicka en hemsida där dom säljer de ställen.... jo är det två delat? för det är de jag är ute efter.

Tack för svaret :)

Nicke skrev:
2065820 Du är 14 pannor lättare än mig - du borde nog kanske kolla på ett 48 om du inte är riktigt muskulös. Köp inte via nätet utan att testa först är mitt tips.

Okej okej, tack så mycket för tippsen :) :banana

Är 183 å väger 73 kg. det blev ett BERIK 3213 i strl 48.
Sitter rikigt jäkla toktajt..
Men min kära dealer säger att det ska bli så bra så.. :arsele
Efter några kvällar i soffan med det på kan jag iallfall andas ordentligt.

/Freddan

frefeh skrev:
2066416 Är 183 å väger 73 kg. det blev ett BERIK 3213 i strl 48.

/Freddan

Välkommen i klubben! :tummenupp Slår du upp ordet tight i ett lexikon är det en bild på mig i mitt skinnställ!

173cm/75kg strl48

har ett spidi helställ är 181/ 80 kilo har ett storlek 52 sitter kalas kommer väl töjja sig lite när det väl tas i bruk..

frefeh skrev:
2066416 Är 183 å väger 73 kg. det blev ett BERIK 3213 i strl 48.

/Freddan

183 och ett 48 ställ!!! :3freak

Jag är 182 och 76kg tung och klämde mig ner i ett Halvarsson helställ stl 50 för ett par veckor sen, jag har inte kommit ur än... och den kameltån var inte att leka med....

Klabbe skrev:
2067043 183 och ett 48 ställ!!! :3freak

Jag är 182 och 76kg tung och klämde mig ner i ett Halvarsson helställ stl 50 för ett par veckor sen, jag har inte kommit ur än... och den kameltån var inte att leka med....

He he he!
Drog på mig mitt 50 ställ innan och tog en tur med hojen. Det känndes grymt bra när man satt på hojjen. Då var det perfekt! Men det är väl gjort för att man ska köra med det och inte gå på stan och ragga brudar... Eller? :banana
Men nu vet jag hur en "bullens" känner sig!

Det är väl Moto GP tävling i helgen!? Det är ju bara att bänka sig i soffan med stället på så man får den rätta känskan också!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman