Storlek på batteri. Husaberg

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ska inhandla batteri imorgon men jag har inte hunnit beställa hem batterihållare. Någon som vet måtten på batteriet? Så man köper ett som passar menar jag. :confused:

philsson skrev:
Ska inhandla batteri imorgon men jag har inte hunnit beställa hem batterihållare. Någon som vet måtten på batteriet? Så man köper ett som passar menar jag. :confused:
110x65x135, artnummer:80-254 12v 7amp finns på biltema, det batteriet passar iaf på en husaberg FE 470..

Snowman89 skrev:
110x65x135, artnummer:80-254 12v 7amp finns på biltema, det batteriet passar iaf på en husaberg FE 470..
jag hoppas det är samma. Brukar ju annars vara samma av allt till husabergerna. Tack för hjälpen!. :tummenupp
Om någon ser att måtten inte stämmer eller att jag bör ha andra mått så hojta gärna till. före imorgon hälst. :D

philsson skrev:
jag hoppas det är samma. Brukar ju annars vara samma av allt till husabergerna. Tack för hjälpen!. :tummenupp
Om någon ser att måtten inte stämmer eller att jag bör ha andra mått så hojta gärna till. före imorgon hälst. :D
kan väl även säga att det är lite mindre i bredd än original batteriet, men högre än originalbatteriet, det är det högsta det fick plats med!
varför ska du köpa en batterihållare förresten?
har du inte batteri o det original?

Snowman89 skrev:
kan väl även säga att det är lite mindre i bredd än original batteriet, men högre än originalbatteriet, det är det högsta det fick plats med!
varför ska du köpa en batterihållare förresten?
har du inte batteri o det original?
Min hoj är E reggad för tillfället. Ska LV regga men behöver ett batteri för att orka driva blinkers och tuta mm. Lysen och så har jag redan på hojen som fungerar. Läste mig till att jag var tvungen att köpa batteri om jag inte ville bränna generatorn. :gnissla
Sen återstår problemet med att koppla in batteriet så det laddar. Kanske måste inhandla ett laddningsrelä också men det får bli ett senare problem får ladda upp batteriet temporärt inför besiktningen sålänge.

ska lampor lysa hela tiden eller endast när motorn e igång

nisse skrev:
ska lampor lysa hela tiden eller endast när motorn e igång
Ska och ska?. :va Det jag var fundersam över var om parkerinsljuset skulle kunna lysa med motorn avslagen men det behöver tydligen inte ens finnas ett parkeringsljus.
Som det är nu och antagligen kommer förbli med bak och framlampa är att de lyser när motorn drar igång. Finner ingen anledning att koppla om det.
Har inget tändningslås på hojen och ännu finner jag det onödigt men det kommer säkert bli så att jag köper det längre fram.

philsson skrev:
Min hoj är E reggad för tillfället. Ska LV regga men behöver ett batteri för att orka driva blinkers och tuta mm. Lysen och så har jag redan på hojen som fungerar. Läste mig till att jag var tvungen att köpa batteri om jag inte ville bränna generatorn. :gnissla
Sen återstår problemet med att koppla in batteriet så det laddar. Kanske måste inhandla ett laddningsrelä också men det får bli ett senare problem får ladda upp batteriet temporärt inför besiktningen sålänge.
ahaa, då chansar ja på att du inte har elstart heller :)

Snowman89 skrev:
ahaa, då chansar ja på att du inte har elstart heller :)
Nej precis. Den modellen utan elstart har inte heller något batteri. Dock vet jag inte om den modellen MED elstart har några blinkers.. :va

philsson skrev:
Nej precis. Den modellen utan elstart har inte heller något batteri. Dock vet jag inte om den modellen MED elstart har några blinkers.. :va
den FE470E som står här i garaget har då inga blinkers, men elstart

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...