Storlek Berik

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
honda bobber
Tja!

Jag undrar lite hur stor skillnad det är storleksmässigt på Berik ställen jämfört med Alpinestars (båda 2-delat)?

Hade nämligen ett alpinestars strl 52 innan som var bra på längden men inte själva passformen. Duktig hängröv :)
Så frågan är ju om jag ska köra på strl 50 eller 52 på ett Berik ställ jag tänkte beställa ifrån fc-moto. Provade ett arlen ness strl 50 som var lite kort i armarna. Så ni som kör Berik ställ, tell me :)

Jag är för övrigt 182 på 73kg.

178 77 kg storlek 52 sitter bra men i störst laget. beställ 52 så blir det nog kanon:)

Berik 2-delat, stl. 52.
181 cm, 73 kg. Sitter perfekt.

Arlen Ness strl 50 173/70-75kg beroende på veckodag. 48 satt dock gjutet för byxdelen men skönt med lite marginal åt rätt håll.

arle ness T-cup helställ 52, 186/82, sitter som ett korvskinn. Lite fet, men relativt normal kroppsbyggnad. Jag skulle nästan våga satsa på 50:a, risk för att 52an blir för lös med tiden.
arle ness och berik har samma storlek, samma producent.

Last edited:
arle ness T-cup helställ 52, 186/82, sitter som ett korvskinn. Lite fet, men relativt normal kroppsbyggnad. Jag skulle nästan våga satsa på 50:a, risk för att 52an blir för lös med tiden.
arle ness och berik har samma storlek, samma producent.

Lite blandade meningar här märker jag. Blev ett stl 52, passar de inte får jag väl sälja det :) Provade ju ett arlen ness helställ 50 som kändes både förkort i armar och ben men visst det satt jäkligt tajt (utan ryggsskydd)
Så jag kör en chansning.

Tack för alla svar :Bugar

Lite blandade meningar här märker jag. Blev ett stl 52, passar de inte får jag väl sälja det :) Provade ju ett arlen ness helställ 50 som kändes både förkort i armar och ben men visst det satt jäkligt tajt (utan ryggsskydd)
Så jag kör en chansning.

Jag är precis din storlek och har ett ställ storlek 52. Satt tajt så in
i h-e första veckorna, men nu är det kanon.

Så jag kör en chansning.

Jag tror att du har valt helt rätt. Längden bör bli riktigt bra. jag krängde på mej mitt 50 igår och det är litegrann som att åla in sej i en kroppskondom och då är jag ändå 6cm kortare än dej.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP