Storkrig vid tröskeln?

Så fort någon talar mot Israeliternas sak så blir man kallad antisemit utan att folk har en aning om vad ordet egentligen representerar, nämligen de flesta folkslag som bor i regionen. De är alla Semiter likt vi är Skandinaver.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Semit
Antisemitism har i folkmun fått betydelsen fientlighet mot judar. Att begreppet sedan i sin definition även inkluderar andra grupper spelar mindre roll. Folk har nog en aning om vad ordet egentligen representerar.
massa hattext mot judar
"Jag är inte anti-Israel"..."Och min avatar har inget att göra med mina politiska åsikter". Nej, eller hur!? Visst kan man kan Israelkritisk utan att för den delen vara antisemit, det finns det flera på forumet som är. Men du är ju en renodlad fullblodsnazist! Bäst av allt är din konspirationsteori att västerländsk media startar en propagandacirkus för att få oss att tycka synd om judarna. Eftersom "man äger media" menar jag.

Ja, fy fan. Sieg Heil på dig också!

Iran har robotar som kan ta sig till Israel..

men det räcker ju inte, i ett krig så måste martrupper sättas in.
och det kommer inte gå i detta fall, utan att reta upp någon annan.. Tyvär!!

Nice att du lade till ett .. Tyvär!!
också. :tummenupp

Jag hoppas inte det blir något jättekrig. Då måste jag ju en gång för alla läsa på om skiten. Jag har läst om det tidigare och folk har fått förklara för mig flera gånger men jag glömmer alltid direkt och nu har jag ingen som helst aning om varför dom krigar eller vilka som är de ondaste.

Är det för att det är så ointressant eller är det för att hela högen är dumma i skallen?

Låt dom bråka, vi har ju träsprit och så gott som bepansrade volvo-bilar...

Det är lite "DOM BÖRJADE!1!" över alltihopa imo.

Nu smugglas det inte enbart sådana saker i dessa tunnlar.

Jag tror inte Iran vågar ge sig på Israel med ett utrotningskrig då Israel har kärnvapen. Iran har mig veterligen inte kommit så långt än med sina planer på kärnvapen.

Hur skall Iran invadera Israel? Dom måste traska igenom Irak vilket jag inte tror Jänkarna skulle gilla så mycket. Isf återstår flyganfall och jag tvivlar på att deras gamla MIG-plan har så mycket att sätta emot IAFs relativt moderna och numerärt överlägsna stridsflygplan.

Och om de skulle traska fram ostört av någon annan så skulle de traska direkt till sitt nederlag eftersom IDF skulle göra processen kort med de på alla sätt underlägsna iranska stridskrafterna. Iranska flygvapnet hade fått vara glada om de hade fått något enda israeliskt plan med sig i graven.

Förmodligen skulle inte ens ett samordnat anfall från samtliga arabländer ha några utsikter att knäcka Israel. Speciellt inte eftersom Israel inte hade tvekat att använda sina kärnvapen om nederlaget hotade.

Jag är inte anti Israel, men jag kan inte tycka synd om dem längre bara, de tillåts göra övergrepp medan världen ser på och sedan bara rycka på axlarna åt det hela. Är det helt ok att skjuta fosforgranater på civilbefolkning?
Är du soldat, då har du valt själv att ta striden och då får du också ta konsekvenserna av det, medveten eller inte.

.

Visst är det ohyggligt med civila dödsoffer och israel gjorde sig skyldig till några snedsteg speciellt under de senaste striderna, men faktum är att deras motståndare gömmer sig bland civilbefolkningen, bär inte uniform, bär vapen dolt osv. De civila förlustsiffrorna har i själva verket varit mycket låga om man ser till stridernas intensitet och motståndarens beteende. Jag har skrivit det innan flera gånger, IDF går varsammare fram än vad svenska försvaret skulle ha gjort i de svenska städerna i händelse av krig. Det säger en del om hur viktigt och prioriterat det har blivit att hålla nere civila dödsoffer.

Det mediala tramset om "krig mot civilbefolkningen" osv är just bara trams. Hade det varit IDF:s intention hade dödssiffrorna mätts i tio och hundratusental istället för som nu i hundratal.

Araberna har försökt att utplåna Israel och dess folk flera gånger innan och Irans president hyser tydliga folkmordsdrömmar, har du blivit utsatt för sådant finns ingen annan devis att tillgå än Lord Nelsons "Slå först, slå hårt, fortsätt att slå".

Och ja, jag vet att Iran är gamla Persien.

Last edited:
Vad ska hända?

Det som nu utspelar sig efter valfusket i Iran, kan det leda vidare till nåt mer? Är oppositionen redo att stå upp nu? Hoppas verkligen det, både för alla förtryckta iranier och för stabiliteten i området.

Nu vore verkligen rätt tid för andra länder att agera mer aktivt med stöd till det sekulära Iran.

Var på middag med israeler i helgen. Jag frågade mannen, som varit med i några krig och definitivt vet vad han pratar om, hur han såg på hoten från Ahmadineyad. Han svarade med en axelryckning. No problems, we are ready, beleive me. Let them try, you'll see. Exakt hur han menade vet jag inte.

Hoppas inte det behöver gå så långt bara.

Last edited:
http://www.boston.com/bigpicture/2009/06/irans_disputed_election.html

Lite bilder från Iran efter valet.

Det är ganska upprörda känslor där nere.

Religiöst islamskt förtryck i ett nötskal. Nu läste jag iofs nånstans att även Mousavi är godkänd av mullorna så frågan är om det blir så mycket bättre med honom. Tror inte nån sekulariserad kandidat hade fått ställa upp i valet utan mest troligt blivit fängslad, men som sagt är det vad jag tror.

Förövrigt tycker jag lufttrycket i bakdäcket på bild 32 verkar vara lite lågt.

Last edited:
Det som nu utspelar sig efter valfusket i Iran, kan det leda vidare till nåt mer? Är oppositionen redo att stå upp nu? Hoppas verkligen det, både för alla förtryckta iranier och för stabiliteten i området.

Nu vore verkligen rätt tid för andra länder att agera mer aktivt med stöd till det sekulära Iran.

Var på middag med israeler i helgen. Jag frågade mannen, som varit med i några krig och definitivt vet vad han pratar om, hur han såg på hoten från Ahmadineyad. Han svarade med en axelryckning. No problems, we are ready, beleive me. Let them try, you'll see. Exakt hur han menade vet jag inte.

Hoppas inte det behöver gå så långt bara.
Revolution smevolution.. Även om Mousavi må vara åt det reformistiska hållet så saknar både han och Ahmadinejad makt att verkställa beslut. För att få till en verklig förändring måste ytterligare två instanser av religiösa fanatiker ersättas av reformister och som vi vet har religion ytterst lite med reformism att göra. Systemet är som det är i en teokrati, icke-demokratiskt.

Det mediala tramset om "krig mot civilbefolkningen" osv är just bara trams. Hade det varit IDF:s intention hade dödssiffrorna mätts i tio och hundratusental istället för som nu i hundratal.
Så är det. Som jämförelse läste jag att c a 50 000 civila fransoser strök med när de allierade skulle befria landet. Bomberna hamnade rätt ofta på fel ställen.

Så är det. Som jämförelse läste jag att c a 50 000 civila fransoser strök med när de allierade skulle befria landet. Bomberna hamnade rätt ofta på fel ställen.
Nattliga bombmattor på måfå kontra precisionsbombning känns som ett äpple-päron understatement.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!