Så fort någon talar mot Israeliternas sak så blir man kallad antisemit utan att folk har en aning om vad ordet egentligen representerar, nämligen de flesta folkslag som bor i regionen. De är alla Semiter likt vi är Skandinaver.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Semit
Det är ett fanstyg som pågått där nere i över 60 år och det ska anses legitimt än idag för att judarna blev illa behandlade under andra världskriget.
Men skulle någon bli förvånad om Israel tittar på en fullskalig attack från flera håll?
De slängde ut ett folk från sitt land och hävdade att det var deras eftersom det står i en religiös bok ...
Hur hade du själv känt om det kom ett folk och jämnade ditt hus med marken och satte dig och din familj i ett tält, klart som fan att du hade blivit förbannad!
Deras största dröm just nu är att riva ett tempel lika heligt för muslimerna som Mecka och bygga sin eget på samma plats ...
Och inte heller skulle jag bli förvånad om västerländska media startar en propagandacircus så att vi tycker synd om dem som vi tyckte synd om dem i över 60 år? Det är lättare att skriva vad man vill om man äger media...
Jag är trött på att tycka synd om Israeliterna!
Hur är det med de 350.000 som dödats i Darfur och cirka 3 miljoner flyktingar?
Hur är det med de över 1 miljon som dog i folkmordet i Rwanda 1994?
Hur är det med de 800,000 + dödats i Irak hittills?
Listan kan göras lång för grymheter som drabbat resten av världen bara de senaste åren.
Det är givetvis ett faktum att inte alla Israeler är att skylla för de provokationer som gjorts i arabvärlden och många Israeler har inte samma åsikt som sionisterna men det ger ingen av dem rätt i vilket fall att stjäla annans egendom hur de vill.
Jag är inte anti Israel, men jag kan inte tycka synd om dem längre bara, de tillåts göra övergrepp medan världen ser på och sedan bara rycka på axlarna åt det hela. Är det helt ok att skjuta fosforgranater på civilbefolkning?
Är du soldat, då har du valt själv att ta striden och då får du också ta konsekvenserna av det, medveten eller inte.
Behandla andra så som du vill bli behandlad själv och du har inget att oroa dig för.
(Och min avatar har inget att göra med mina politiska åsikter, det är bara ren ironi).