Storkrig vid tröskeln?

Konsekvenserna av att dom bombar sönder vad som är kvar av deras sandlådeländer lär väll inte påverka oss direkt.

Och i denna minut har det blivit total kaos på RSSen...

Vad som började som ett par små notiser är nu uppe i full skala!

http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE54221J20090503?pageNumber=2&virtualBrandChannel=0

http://www.zeenews.com/news528699.html

http://wire.antiwar.com/2009/05/03/interview-syria-tightens-control-on-media-internet/

http://www2.debka.com/headline.php?hid=6055

http://www.themoscowtimes.com/article/600/42/376758.htm

Konsekvenserna av att dom bombar sönder vad som är kvar av deras sandlådeländer lär väll inte påverka oss direkt.

:3freak

Last edited:

Förutom att det lär skicka upp oljepriset ordentligt och sänka en redan rekord låg börs.
Men du är kanske inte beroende av bensin,arbete eller varor som transporterats?

Förutom att det lär skicka upp oljepriset ordentligt och sänka en redan rekord låg börs.
Men du är kanske inte beroende av bensin,arbete eller varor som transporterats?

Fast det skulle jag samtidigt kunna drömma mardrömmar om. Visst blir vi påverkade men vad ett större gäng nötter *religiösa fundamentalister* sysslar med på sin fritid *bombar sönder varandras länder* rör ju oss som mest indirekt.

Tänk att på nästan 50 år har det dött runt 18 000 i den konflikten. I Darfur har det dött MINST 400 000 sedan 2003 och ändå hör vi nästan inget om den konflikten. Men arabländernas önskan att utrota judarna välkomnas väl av de flesta i Europa, deras idol misslyckades ju.

Så fort någon talar mot Israeliternas sak så blir man kallad antisemit utan att folk har en aning om vad ordet egentligen representerar, nämligen de flesta folkslag som bor i regionen. De är alla Semiter likt vi är Skandinaver.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Semit

Det är ett fanstyg som pågått där nere i över 60 år och det ska anses legitimt än idag för att judarna blev illa behandlade under andra världskriget.
Men skulle någon bli förvånad om Israel tittar på en fullskalig attack från flera håll?

De slängde ut ett folk från sitt land och hävdade att det var deras eftersom det står i en religiös bok ...
Hur hade du själv känt om det kom ett folk och jämnade ditt hus med marken och satte dig och din familj i ett tält, klart som fan att du hade blivit förbannad!

Deras största dröm just nu är att riva ett tempel lika heligt för muslimerna som Mecka och bygga sin eget på samma plats ...

Och inte heller skulle jag bli förvånad om västerländska media startar en propagandacircus så att vi tycker synd om dem som vi tyckte synd om dem i över 60 år? Det är lättare att skriva vad man vill om man äger media...

Jag är trött på att tycka synd om Israeliterna!

Hur är det med de 350.000 som dödats i Darfur och cirka 3 miljoner flyktingar?
Hur är det med de över 1 miljon som dog i folkmordet i Rwanda 1994?
Hur är det med de 800,000 + dödats i Irak hittills?

Listan kan göras lång för grymheter som drabbat resten av världen bara de senaste åren.

Det är givetvis ett faktum att inte alla Israeler är att skylla för de provokationer som gjorts i arabvärlden och många Israeler har inte samma åsikt som sionisterna men det ger ingen av dem rätt i vilket fall att stjäla annans egendom hur de vill.

Jag är inte anti Israel, men jag kan inte tycka synd om dem längre bara, de tillåts göra övergrepp medan världen ser på och sedan bara rycka på axlarna åt det hela. Är det helt ok att skjuta fosforgranater på civilbefolkning?
Är du soldat, då har du valt själv att ta striden och då får du också ta konsekvenserna av det, medveten eller inte.

Behandla andra så som du vill bli behandlad själv och du har inget att oroa dig för.

(Och min avatar har inget att göra med mina politiska åsikter, det är bara ren ironi).

Last edited:
Jag är inte anti Israel, men jag kan inte tycka synd om dem längre bara, de tillåts göra övergrepp medan världen ser på och sedan bara rycka på axlarna åt det hela. Är det helt ok att skjuta fosforgranater på civilbefolkning?
Är du soldat, då har du valt själv att ta striden och då får du också ta konsekvenserna av det, medveten eller inte.

Gäller inte det sista för palestinierna också? För ett par år sen var freden nära, israeler och palestinier vill ha fred men så var det några idioter som röstade in Hamas i sin regering. Hamas tycker det är ok att skjuta raketer på civila, varför får inte Israel göra det? Hamas tycker det är ok att spränga bussar med skolbarn, är det ok om Israel gör det? Hamas tycker det är ok att bomba köpcentrum på skolungdomars lunchrast, tycker du det är ok?

Jag tycker inte synd om Israel, jag tycker synd om folk som faktiskt inte kan se att det aldrig är ens fel att två träter och jag tycker synd om folk som litar på att Aftonbladet - eller för den delen SVT - ger dem en korrekt världsbild. Sök på 'Pallywood' på Google och kolla in lite som vi matas med på nyheterna, via media och som våra politiker fattar beslut efter. Spela roll vem som bodde var, när och vem som blev utkastad. Nu är situationen sådan att Israel är ett land och att avskaffa Israel som stat skulle innebära ett större logistiskt problem än om t.ex. Iran bara skulle erkänna Israel och se till att få fred. Skyll allt på Israel, skyll inte på dem som uttalat vill utrota alla judar och som aktivt motverkar fredssamtalen som Israel och Fatah medverkar vid.

bra att någon vågar säga ifrån i allafall, men synd att det altid måste reusltera i krig, eller i detta fall kommer kallas "Terrorister imot israel"...
Även om Iran har resuser nog, som kan liknas vid en fulländad krigsmakt, så kommer dom bli kallad terrorister, "även om dom nu redan har den stämpeln, så kommer det att utmärkas extra mycket nu.

Och då får Usa det dom väntat på, en andledning till att gå in i Iran.

Last edited:
Jag påstår inte att jag tar parti för någon men det var ju trots allt en part som startade hela soppan frågan är bara vem och när? Det vet nog ingen längre. Som jag ser det kan det ha börjat över en bortsprungen get för 20 000 år sedan...

Att båda parter begår en massa vedervärdiga folkrättsliga brott är ju ett känt faktum men när merparten eftersträvar fred och hela tiden motarbetas av element i sina egna led ja vad gör man då?
Den som skriker högst är ju den som hörs mest...

"Inside of me there are two dogs. One of the dogs is evil. The other dog is good.
The evil dog fights the good dog all the time. When asked which dog wins, I reflect for a moment and reply, The one I feed the most."

De flesta ledarna i väst tycker nog att det fundamentalistiska och religiöst styrda Hamas är ett bakslag för utvecklingen jämfört med PLO.

Men det är ju inte så konstigt att ett folk som lever under ockupation röstar på den organisation som gräver tunnlar och smugglar in mat, elektriciet och förnödenheter till folket. Tyvärr.

Själv kan jag tycka att 1967 års gränser vore en bra kompromiss.

/67:a

Last edited:
Men det är ju inte så konstigt att ett folk som lever under ockupation röstar på den organisation som gräver tunnlar och smugglar in mat, elektriciet och förnödenheter till folket. Tyvärr.

Nu smugglas det inte enbart sådana saker i dessa tunnlar.

Jag tror inte Iran vågar ge sig på Israel med ett utrotningskrig då Israel har kärnvapen. Iran har mig veterligen inte kommit så långt än med sina planer på kärnvapen.

Hur skall Iran invadera Israel? Dom måste traska igenom Irak vilket jag inte tror Jänkarna skulle gilla så mycket. Isf återstår flyganfall och jag tvivlar på att deras gamla MIG-plan har så mycket att sätta emot IAFs relativt moderna och numerärt överlägsna stridsflygplan.

Last edited:
Helt korrekt, men jag ville ta upp de flöden som gör att Hamas vinner röster hos det alltmer krigströtta folket.

Det är jag med på.
Synd bara dom människorna inte tänker till lite.. Men å andra sidan kanske det är lätt för mig att sitta här och döma dom för att de rösta fram Hamas när jag själv inte levt under förhållandena där.

Tror hur som helst inte det ligger särskilt mycket sanning i det här uttalande om krig.

Last edited:
Iran har robotar som kan ta sig till Israel..

men det räcker ju inte, i ett krig så måste martrupper sättas in.
och det kommer inte gå i detta fall, utan att reta upp någon annan.. Tyvär!!

Iran har robotar som kan ta sig till Israel..

men det räcker ju inte, i ett krig så måste martrupper sättas in.
och det kommer inte gå i detta fall, utan att reta upp någon annan.. Tyvär!!

Israel har lite robotar till försvar mot inkommande robotar, Patriot-missiler vilket jag har för mig fungerade hyfsat mot Scud-robotarna.

Sen har dom ju dessa med, http://www.army-technology.com/projects/arrow2/

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...