Storebror ser dig

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, 'vi' svenskar gillar att vara trygghetsnarkomaner (läs gärna denna bok - http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320826) och dessutom bli alltmer övervakade, i tid och otid.

men behöver vi bli det mer i trafiken?

http://www.bike.se/content/2856/

nej, säger jag. det är av ondo. och början på ett riktigt totalitärt samhälle som det kommer vara väldigt svårt att slita sig loss ur, likt en havsörn som har det lilla fåret i dess klor.

så blir det nu när vi har USA/England, som storebror.

Och inte blir det bättre att vi ser upp till dom, som om dom vore någon jävla förebild eller nått..

"- Trafikanterna blir allt mer positiva till stöd av tekniska system i bilen. Mer än hälften anser att alla bilar borde ha ett tekniskt hjälpmedel så att föraren lättare skall kunna hålla hastighetsgränserna, säger Vägverkets generaldirektör Ingemar Skogö."
--------------------------------------------------------------

Klart "folk" vill ha massa finesser i bilen, anledningen är att de inte kan köra en vanlig jävla bil, alltså en bil utan ABS, ESP etc etc....

Det är såna förare som orsakar olyckor genom att gripas av panik vid farliga situationer och börjar bromsa, blinka, svänga, tuta, troka vindrutan, blunda och gud vet vad mer vid farliga situationer.
Varför inte bygga räls på alla vägar och sedan ha rälsgående fordon?

Varför inte bygga räls på alla vägar och sedan ha rälsgående fordon?

ahh, du måste mena detta underbara fordon, som voro en gåva från de mest intelligenta aliens som finns därute:

[YOUTUBE-ID]K2pgwyH3DWI[/YOUTUBE-ID]

och oroa er inte: för oss sporthojsförare, som är vana vid farter som överstiger vårt förstånd (dvs snabbare än 157km/h) så finns det dressiner för detta ändamål också:

[YOUTUBE-ID]Bl0cUvSRfRY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
ahh, du måste mena detta underbara fordon, som voro en gåva från de mest intelligenta aliens som finns därute:

och oroa er inte: för oss sporthojsförare, som är vana vid farter som överstiger vårt förstånd (dvs snabbare än 157km/h) så finns det dressiner för detta ändamål också:

Det är sjukt lågt rullmotstånd på en sån där, jag och mina kompisar brukade leka med en trampdressin när jag var barn, det var jättekul tills vi fick möte med ett godståg, vi hann hoppa av, men vi fick inte dressinen med oss...

Med en 6 växlad 125'a motor borde man lätt komma upp i X-2000 hastighet på en dressin, om man törs...

Det är sjukt lågt rullmotstånd på en sån där, jag och mina kompisar brukade leka med en trampdressin när jag var barn, det var jättekul tills vi fick möte med ett godståg, vi hann hoppa av, men vi fick inte dressinen med oss...

Med en 6 växlad 125'a motor borde man lätt komma upp i X-2000 hastighet på en dressin, om man törs...

kanske nåt sånt de borde bygga på viking park :hihi

Vilken jävla fart !! Han fick till och med hålla i kepsen ett tag :tummenupp

Undersökningar brukar oftast visa vad politiker vill att de ska visa, så vägverket kan ta sin undersökning o stoppa den nånstans!

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage