Den sista tiden så har det varit mycket snack om "storebror ser dig" i media. vår internet trafik ska sparas i 5år o fartkameror växer fram o en historia om hur en människa rör sig, har rört sig kan kollas upp via våra mobiler. jag är inte en människa som har så mycket att dölja efter mitt samvete o samhällets normer. men jag har ändå känslan av att snart kan dom väll lika gärna sätta in ett chip i oss så ser "dom" direkt om man åker för fort via gps, om man inte har en flygbilejtt att visa upp då
jag har busat runt en hel del i mitt liv o tycker INTE att polisen, staten ska acceptera vad som hellst. vi behöver gränser annars så hade inte jag vågat mig ut på vägarna. men det fria livet får sina inskränkningar. ett överdrivet ex: om jag lappar till en kille så kan det sluta med husransakan o datorn beslagtas o där kan man se att jag har varit otrogen o någon konstapel som har ett ont öga till mig, pgra att jag inte stannade för att han ville det någon gång när jag satt på bågen. nämner det för min flickvän sen i förbifarten. den enda gången jag inte behöver bry mig om storebror e när jag sitter på sadeln käns det som. vad tycker ni? är "storebror ser dig" överdrivet eller? bodström ville att alla kameror skulle fota all trafik så man kan se om fordon e skattade eller stulna o så. men vist har man inget o dölja så är det ju lungt men jag känner att det e lite för mycket bara. visst om kamerorna i ett område slogs på o fotade all trafik i ett vist tillfälle tex: rån eller så o kolla upp flyktvägar. jag vet inte men jag tycker att frihet e skönt.
hoppas alla kör med huvet o e rädda om er i sommar
hoppas alla kör med huvet o e rädda om er i sommar