Stora Tysklandstråden

Vad ska vi då tycka om AfD, Kristdemokraterna och Gerhard Schröder?

Rysk gas någon? Inget försvar? Utebliven hjälp till Ukraina?

Tysk -ryska förbundet eller vad Gerhard nu gör?

Är det bra? Det är ju de partierna du verkar föredra i Tyskland?

@BrooklynS

Nej på de flesta frågor.

Partihistorik är dessutom mer belastande för de partier du framhåller än för alla andra, möjligen med viss konkurrens av kommunisterna. Så jag skulle nog undvika just den vinklingen om jag vore du. :)

Tyskland är ett stort land, tillika bestående av delstater med mer särart än vad de flesta svenskar ser.

Tyskland är på rätt väg när det gäller de hårda frågorna, symbolpolitik är lika oviktigt där som här.

Med vänlig hälsning,

Nej på de flesta frågor.

Partihistorik är dessutom mer belastande för de partier du framhåller än för alla andra, möjligen med viss konkurrens av kommunisterna. Så jag skulle nog undvika just den vinklingen om jag vore du. :)

Tyskland är ett stort land, tillika bestående av delstater med mer särart än vad de flesta svenskar ser.

Tyskland är på rätt väg när det gäller de hårda frågorna, symbolpolitik är lika oviktigt där som här.

Med vänlig hälsning,
AfD grundades för drygt tio år sedan så lyckligtvis är deras historik väldigt lätt att verifiera.

Att Gerhard Schröder är en uttalad Putinist och att Angela Merkel inledde strategiska infrastrukturavtal med Ryssland, avvecklade inhemsk energiproduktion och sitt folks försvar samtidigt som man öppnade gränserna mot hela världen är lyckligtvis lika lätt verifiera. 😃

Just det, sedan struntade de i Ukraina också. 🤷🏻‍♂️

Det var nog bara en fråga som var lämplig att besvara Ja/Nej. ♥️

AfD grundades för drygt tio år sedan så lyckligtvis är deras historik väldigt lätt att verifiera.

Att Gerhard Schröder är en uttalad Putinist och att Angela Merkel inledde strategiska infrastrukturavtal med Ryssland, avvecklade inhemsk energiproduktion och sitt folks försvar samtidigt som man öppnade gränserna mot hela världen är lyckligtvis lika lätt verifiera.

Just det, sedan struntade de i Ukraina också.

Det var nog bara en fråga som var lämplig att besvara Ja/Nej.

Schröder och Merkel var ”naiva” mot Putin som det heter. Det var enklare att ursäkta 2004 än 2024.

Med vänlig hälsning,

Schröder och Merkel var ”naiva” mot Putin som det heter. Det var enklare att ursäkta 2004 än 2024.

Med vänlig hälsning,
Gerhard Schröder har ju fördelen att kunna stoltsera med att ha varit vän med Putin vid båda de årtalen så då blir det kanske dubbelt så lätt.

Gerhard Schröder har ju fördelen att kunna stoltsera med att ha varit vän med Putin vid båda de årtalen så då blir det kanske dubbelt så lätt.

Ja, jag undrar hur mycket han ”stoltserar” med det idag… :)

Non olet!

Med vänlig hälsning,

Ja, jag undrar hur mycket han ”stoltserar” med det idag… :)

Non olet!

Med vänlig hälsning,
Om man inte ser att en vänsterpolitiker med följande resumé är en rysk infiltratör/landsförrädare så har man nog uppenbara fel på synen:

"...served as Chancellor of Germany from 1998 to 2005. From 1999 to 2004, he was also the Leader of the Social Democratic Party of Germany (SPD). As chancellor, he led a coalition government of the SPD and Alliance 90/The Greens. Since leaving public office, Schröder has worked for Russian state-owned energy companies, including Nord Stream AG, Rosneft, and Gazprom"

"Borde gått till Specsavers"

Om man inte ser att en vänsterpolitiker med följande resumé är en rysk infiltratör/landsförrädare så har man nog uppenbara fel på synen:

"...served as Chancellor of Germany from 1998 to 2005. From 1999 to 2004, he was also the Leader of the Social Democratic Party of Germany (SPD). As chancellor, he led a coalition government of the SPD and Alliance 90/The Greens. Since leaving public office, Schröder has worked for Russian state-owned energy companies, including Nord Stream AG, Rosneft, and Gazprom"

"Borde gått till Specsavers"

Har ingen annan åsikt…

Med vänlig hälsning,

Har ingen annan åsikt…

Med vänlig hälsning,
Jag vet, men hur landar du då i att det är AfS som är Tysklands problem?

Sedan tycker jag i detta fall, och generellt, det här att många landar i att om ett parti eller organisation har en knasighet så är de förkastliga i alla avseenden.

En del är bra, en del är inte bra, i alla partier. Man får titta på utfall och där uträttar högern storverk i land efter land. Socialdemokratin hade sin storhetstid, sedan liberalismen, nu är det annat på agendan. What's the stress liksom.

Du tar väl hand om din lilla son..? Så att du inte hänger på Sporthoj.com 24/7 löken. Så inte Soc besöker dig!
Tog du bort du här inlägget eller vad hände? Så jävla dålig är du. 😅

Kul att du är tillbaka på forumet förresten, var det psyket eller kåken denna gång?

😆

Back