Stora tråden för alla som vill kriga mot Ryssland

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tänkte vi kan samla alla stora starka män som gärna vill kriga mot Ryssland i en och samma tråd.

De som faktiskt gjort det kommer så klart inte skriva något här så den här är för oss andra som bara skriver att vi vill.

Själv vill jag jättegärna men just idag har jag inte tid, har tvättstuga bokad och sedan manikyr. Har även familj och sådant, superjobbigt.

Hur är det med er andra som vill, hur känner ni?

Bryr mej inte så mycket om Ryssland de verkar ha fullt upp med Ukraina som de inte klarar av

Nej jag är inte ett dugg sugen.

De som säger att de vill göra det kommer aldrig göra slag i saken. Fina ord, godhet men noll substans. Hyckleri helt enkelt.

Är man svensk officerare så måste man naturligtvis uppmana andra att ställa upp eller försöka skambelägga de som inte ställer upp. Annars behöver man ju själv stå på fronten istället för kanonmaten. Ganska classic beteende från indoktrinerade militärer som bara arbetat i fredstid. Man vill endast skydda sig själv, som alla andra.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag räddar det som räddas kan och tar med familjen bort från krig om det behövs. Redan nu har jag ordnat med okonfiskerbart kapital så jag klarar mig ett par år utomlands om det smäller.

Tänkte vi kan samla alla stora starka män som gärna vill kriga mot Ryssland i en och samma tråd.

De som faktiskt gjort det kommer så klart inte skriva något här så den här är för oss andra som bara skriver att vi vill.

Själv vill jag jättegärna men just idag har jag inte tid, har tvättstuga bokad och sedan manikyr. Har även familj och sådant, superjobbigt.

Precis som dig så är jag också för feg.

Precis som dig så är jag också för feg.
Ah men denna tråd är inte för oss.

Här ansamlas de horder av heroiska män som skulle åkt till Ukraina om det bara inte vore för ditt eller datt. Men hav förtröstan! Ditt eller datt kommer inte påverka dem den dagen kriget kommer till Sverige, eller ja, till det län, eller kommun, kanske gata förresten, där de är då!

Och de skall förlöjliga varje vit man som menar att frågan tåls att diskuteras, medan en hen som inte identifierar sig som vit, naturligtvis alltid har goda skäl att vapenvägra (och gå på bidrag i Sverige). De senare kan dessutom få jobb som modeller när försvaret gör sin årliga Pride kampanj, win-win!

Tråden svämmar när som helst över, enda anledningen att den inte gör det är att så många heroiska män just nu är i Ukraina och försvarar västerländska värderingar.

Och ja, hatten av till alla som faktiskt gett sig in i konflikten, mer än att posta länkar från Twitter alltså.

Jag trodde att du ville strida på putlers sida, han har säkert nytta av en teknisk kille som kan byta torkarblad och använda spännband.

Annars kanske du kan bära bajs-väskan

Nej jag är inte ett dugg sugen.

De som säger att de vill göra det kommer aldrig göra slag i saken. Fina ord, godhet men noll substans. Hyckleri helt enkelt.

Är man svensk officerare så måste man naturligtvis uppmana andra att ställa upp eller försöka skambelägga de som inte ställer upp. Annars behöver man ju själv stå på fronten istället för kanonmaten. Ganska classic beteende från indoktrinerade militärer som bara arbetat i fredstid. Man vill endast skydda sig själv, som alla andra.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag räddar det som räddas kan och tar med familjen bort från krig om det behövs. Redan nu har jag ordnat med okonfiskerbart kapital så jag klarar mig ett par år utomlands om det smäller.
Jag är inte lika kategorisk som dig, jag tycker det är bra att folk engagerar sig och jag kan tänka mig att göra det själv, men det här självklara gubbiga snacket står mig upp i halsen, en massa män som inte tagit i vapen på generationer.

Hur många svenskar har stridit? Ytterst få.

Pinsamt och ovärdigt är vad det är, det har funnits, och nu mer än någonsin, chanser att bevisa sig. Jag känner några få, kanske tre, garanterat två, som gjort det och jag ser skillnaden på alla dessa gubbar som nu gubb-skrävlar.

Jag trodde att du ville strida på putlers sida, han har säkert nytta av en teknisk kille som kan byta torkarblad och använda spännband.

Annars kanske du kan bära bajs-väskan
Inte alls, jag vill ha åsikter om vad alla andra ska göra.

Den här tråden är till för just alla er som är modiga och skall strida mot ryssen, såg att du skrev att du var en av dem i den andra tråden.

Löst snack va?

Bryr mej inte så mycket om Ryssland de verkar ha fullt upp med Ukraina som de inte klarar av
Ah men GuW är på väg på sin skoter, han ska bara lista ut vilken tunnel han ska välja vid KS. Kan bli lite hur som helst har jag en känsla av.

Den här tråden är till för just alla er som är modiga och skall strida mot ryssen, såg att du skrev att du var en av dem i den andra tråden.

Löst snack va?

Jag har aldrig skrivit det, jag har skrivit att vill svenska försvaret fortfarande ha mig för att försvara Sverige så ställer jag upp.

Till skillnad från landsförrädare

Löst snack va?
Jag hoppas och tror att jag vågar stå upp för Sverige
Vad står du upp för Markus?
(Inte nån gotchs utan i intresse.)

Vad är detta? Fyllepostande, från Markus? Mycket ska man uppleva... Måste säga att jag tycker att det klär dig illa. Du är inte korkad nog att sänka dig till denna nivån, egentligen.

Det är nog ingen som "gärna vill" kriga mot Ryssland, även om de visat sig vara betydligt sämre rustade och tränade än de lyckats göra sken av så är man bra dum om man strävar efter krig med en betydligt större/galnare motståndare. Vad skulle syftet med det vara? Skulle vi starta konflikten, eller menar du i ett hypotetiskt scenario där Ryssen invaderar oss? I det senare fallet tror jag att många hade gjort sitt för att försvara sig själva, sin familj och det som är viktigt för dem. De kanske inte sätter sig på bussen till Ukraina för att ansluta sig till den pågående kampen, eftersom de troligtvis inte känner att detta är deras strid. Och huruvida de är sugna på att försvara Sverige som land, om de nu anser att det blivit ett kalifat ovärdigt att försvara eller om det fortfarande går att rädda, så kanske meningarna går isär. Men skulle Ryssjäveln rulla in på min uppfart med en uråldrig stridsvagn och kräva att jag kommer ut och låter mig avrättas så har jag svårt att se varför jag inte skulle bemöta det med en förhoppningsvis välplacerad molotov-cocktail eller annan improviserad beväpning, oavsett hur mycket jag bryr mig om att fosterlandet måste eller inte måste försvaras. Personligen har jag inte mycket att förlora om Ivan väl knackar på dörren, då kan jag lika gärna försöka ta någon av dem med mig istället för att lägga mig på rygg och visa buken. Jag hoppas bara att jag har sinnesnärvaro att trycka igång denna på repeat/högsta volym på stereon innan jag skrider till verket:

Last edited:
Markus.

Vad vill du uppnå med dina funderingar angående att SK kriga mot Ryssland? Varför just Ryssland?

Jag inbillar mej att ingen vill kriga mot någon alls, men som i mitt fall.

Jag är gammal, jag har levt ett vettigt liv, jag har gjort mina månader i grundutbildning, har under dom månaderna listat ut att befäl generellt inte är dom skarpaste knivarna i lådan utan blint följer vad som den på pinnen över säger.
Det går att effektivisera grymt mycket Innom militären om allt skitnödigt onödigt trams lättas upp.

Sedan vad är att kriga?

Skytte soldat.
Fordons förare
Sjukvårds personal
Service/reparatörer
Underhållspersonal.
Data/tele/kommunikation i allmänhet.
Ingengörer/brobyggare.
Osv osv

Marinen o flyget har liknande system

Sedan har du all personal i sk samhällsviktiga positioner.

Det är många olika sätt att föra ett krig alla är lika viktiga.

Om totalförsvaret skickar ut en in kallelse order då är man bokad

Det kan vara allt från skyttesoldat till bankchef allt ifrån din Gammla risiga 245 till en splitter ny Scania som inkallas och allt där i mellan som får i kallelse order.

Det är först den dagen den ordern anses ha kommit fram, posten varannan dag 48 Tim som du kan anses som desertör om inte fordon/personal dyker upp på angiven plats.

Som jag skrev Markus jag tror du är ett vänster troll som bara provocerar för att se vart diskutionerna tar vägen, lägg den energin på något vettigt istället.

som att leka med barnen medans du kan innan inkallelsen kommer den gäller ju dej med den dagen det blir aktuellt.

Sedan passar väll dessa diskutioner bättre på flachback o familjeliv än på sport hoj där 10% åker plastraketet o 30% Adventure 15% henryparkinson resten den hett eftertraktade virago 535 som inte kostar mer än en Tammer.

Mvh

Jag hoppas och tror att jag vågar stå upp för Sverige
Vad står du upp för Markus?
(Inte nån gotchs utan i intresse.)
Bra, jag också.

Men denna tråd är inte för oss som hoppas och tror och problematiserar, den är för de som skall till Ukraina, tex GuW, och mörda ryssar i flipflop.

Ps. Västerlandet

Bra, jag också.

Men denna tråd är inte för oss som hoppas och tror och problematiserar, den är för de som skall till Ukraina, tex GuW, och mörda ryssar i flipflop.

Ps. Västerlandet
Och du snackar om att man inte ska prata för andra.

Åter igen har jag aldrig sagt det

Alltså, ni är ju förfan som en flock barn. Har ni ens motorcyklar? Kör ni hoj? Vad fan gör ni på forumet?. Markus kör du ens hoj längre? eller är det bara sojalatte och barnvagn som gäller nu för tiden?

VM i personpåhopp i denna tråden och vi är bara på första sidan. Kan Markus ha tryckt på en öm punkt? Kom igen nu alla mini-Rambos som skrävlat i andra trådar. Ger er till känna.

VM i personpåhopp i denna tråden och vi är bara på första sidan. Kan Markus ha tryckt på en öm punkt? Kom igen nu alla mini-Rambos som skrävlat i andra trådar. Ger er till känna.
Jag vet inte vart du har läst som har hittat mini-rambos, och påhoppen är ju främst från Mackan som hittar på att folk har sagt saker.

Jag tycker det var en ytterst svag trådstart och hela tråden borde ha hamnat i papperskorgen.

Jag vet inte vart du har läst som har hittat mini-rambos, och påhoppen är ju främst från Mackan som hittar på att folk har sagt saker.

Jag tycker det var en ytterst svag trådstart och hela tråden borde ha hamnat i papperskorgen.
Du borde nog läsa igenom dina gamla inlägg från Rysslandstråden.

Det räcker att du kollar ett par inlägg tillbaka i denna tråden. Kalla folk som inte vill kriga mot ryssen som landsförrädare.

Är du en landsförrädare eller vill du ställa upp och se till att ryssen inte avancerar närmare Sverige?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra