stora ställ

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
någon som vet vem som säljer ställ till oss som är lite större själv är ja 190cm o nästan 120kg tacksam för svar!! :tummenupp :tummenupp
 
dukeIIfbg skrev:
någon som vet vem som säljer ställ till oss som är lite större själv är ja 190cm o nästan 120kg tacksam för svar!! :tummenupp :tummenupp

I stort sett alla antar jag.
Halvarssons ställ finns normalt i storlek upp till 60, det lär räcka till alla gånger.
(Jag tror nog att 60 dessutom är stort). Storlek 58 eller så borde vara ganska lagom. Ett skinnställ skall sitta rejält tight första gångerna, det viktiga är att se till att längden är hyffsat ok, det finns vissa ledder som inte sträcks speciellt mycket.

Men åk ner till någon som säljer ställ och prova, som sagt, 58 eller 60 bör du garanterat kunna klämma in dig i. Efter ett tags användande kommer stället att sitta perfekt.
 
jag är 190cm lång och väger ca 100 jag får inte på mig ett 58 ställ pga för bred rygg och axlar..men om man aldrig rört en hantel så kanske det inte är nåt problem :arsele
 
Halvarssons finns i vissa modeller upp till 60 men 58 räcker för mig som är 192 100+ problemet är möjligen att 58 inte är optimalt om man har stora benmuskler.(cyklist.nu)

Har du väldigt konstig kroppsform kan du ju alltid få ett skräddarsytt av halvarssons
 
Jocke W skrev:
jag är 190cm lång och väger ca 100 jag får inte på mig ett 58 ställ pga för bred rygg och axlar..men om man aldrig rört en hantel så kanske det inte är nåt problem :arsele

Har hittills aldrig blivit beskylld för att vara smal över axlarna, men jag antar att det är relativt. Är du bredare över axlarna än vad överkroppen är lång så kanske du kan vända jackan 90 grader :)
Det skall sitta tight från början, det töjer sig rätt rejält, framförallt på bredden över axlarna. Köper du ett som sitter komfortabelt från början så har du köpt åtminstone ett nummer för stort.
 
Tom skrev:
Har hittills aldrig blivit beskylld för att vara smal över axlarna, men jag antar att det är relativt. Är du bredare över axlarna än vad överkroppen är lång så kanske du kan vända jackan 90 grader :)
Det skall sitta tight från början, det töjer sig rätt rejält, framförallt på bredden över axlarna. Köper du ett som sitter komfortabelt från början så har du köpt åtminstone ett nummer för stort.

ska prova det där med att vända jackan :lol

jo jag vet att det ska sitta tajt..men jag fick hjälp av 2 polare och jag fick inte på mig det iallfall =)..men jag ska leta lite till...dessutom så är ju motardställen stör över axlar så man kan röra sig bättre har jag hört...sånt har jag inte provat än..
 
Jocke W skrev:
ska prova det där med att vända jackan :lol

jo jag vet att det ska sitta tajt..men jag fick hjälp av 2 polare och jag fick inte på mig det iallfall =)..men jag ska leta lite till...dessutom så är ju motardställen stör över axlar så man kan röra sig bättre har jag hört...sånt har jag inte provat än..

Tänk på att det är stor skillnad på storlekar också. det är ju inte helt standardiserat, så en italiensk 58 kan vara som en halvarsson-48 ungefär.
Prova flera olika märken, så får du se att du säkert hittar något som passar.
 
Det går ju att få bla Gimoto och Nankai ställ skräddarsydda...och det kostar inte någon förmögenhet för det.
 
Jag är 196 cm lång och väger 104 kg. Jag har ett Dainese storlek 60.
Sitter helt ok...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top