Stora prisskillnader....

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
Tro mig, du e´nog inte den enda som reagerat på det..
Jag e´själv på jakt efter en CBR 954 (ev. CBR1000RR) och har sett priser på allt från 50k upp till närmare 80k, för i stort sett likadan hoj m. samma mil, årsmod., färg mm! :ätapiller

tycker inte det är så konstigt att en -03 som gått 1400mil jämfört med en -01 som gått 2500mil kostar ett antal tusen mer. Dessutom har -01an satts ner från ~55k. då skiljer det "bara" 15 tusen mellan dom två modellerna, och det känns ju rätt motiverat då det skiljer 2 år mellan hojjarna och drygt 1000mil på mätarn. Visst att det må va en relativt stor prisskillnad, men det är ändå inget knäppt så imo...

-03an har inte fattat att den verkar va lite halvt svårsåld bara.. han kommer kanske behöva sänka priset också då den andra lirarn behövt göra't.. sätt annonsen under bevakning o haffa den när han precis satt ner den :tummenupp

Last edited:
Den första var det ivf bra pris på måste jag säga. Den lär ju gå för 70 i vår (hondorna är av ngn anledning bra mycket dyrare än andra märken, i varje fall var det så när jag kollade efter ny hoj i somras)

Biohazard skrev:
2621886 Bara för jag skulle visa, hittade jag såklart inte den stoora skillnaden som fanns för ett par dagar sen men dessa två är ju också ganska lika, så skilljer det 14.000kr?! :confused:

Tja, båda är ju 954:or, men skillnad i årsmodell, miltal, lullull (helsystem mm), däck, stora servicen (dyr)är precis gjord på den dyrare. :) Samt att den ena är privatperson och den andra är handlare (garantimöjligheter eller annat)

Finns alltid dyrare och billigare hojjar av samma sort ( mil år mm ) det som skiljer dom två är att en av dom får sälja och den andra får behålla.. :fakta

Cervantes skrev:
2621978 Finns alltid dyrare och billigare hojjar av samma sort ( mil år mm ) det som skiljer dom två är att en av dom får sälja och den andra får behålla.. :fakta
Ja men det förutsätter att folk köper skiten, uppenbarligen så skrämms potentiella köpare av låga priser då de får massa konstiga frågor i skallen som är det skrot? vad är trasigt? hur illa är det?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back