Stora Körtråden, läs igenom tipsen! "KHR"

Ja någon som är sugen att köra imon? vad sägs om samling kl 18,45 vid torget?:tummenupp

Go tur idag! :banana
Nog fan sista gången man tar ett kvällsbad vid en sjö, särskilt när man har ett ton mc-kläder att ta på sig efteråt, full med röda prickar nu efter alla knott o myggjävlar, hade man stannat en sekund längre hade man blivit helt uppäten xD Skönt att bada var det ju i o för sig :tungan

Jag hade gärna varit med å kört mer med kingshill riders. Men sen sambon fått sommarjobb å jobbar mkt. eftermiddag å helger blir det mest att hålla ställningarna hemma och bevaka murarna, hålla utsikt i vakt-tornet så att inte lillgrabben rymmer.

Om ni planerar ngn. körning med lite framförhållning så kanske jag hänger med för att det e ju kul att få köra med er.

Medans du sitter där i vakttornet, kan du inte samtidigt planera in en uppföljare på den grymma rundan vi körde senast?
Fanns ju en del alternativ som vi inte körde bl.a...:)

(Du kan ju stryka "puckelpist"-delen av sträckan kanske...:näsblod, men de andra vägarna var ju :banana!)

Annars kanske vi ses på Falken den 14:e? :yoparty

Medans du sitter där i vakttornet, kan du inte samtidigt planera in en uppföljare på den grymma rundan vi körde senast?
Fanns ju en del alternativ som vi inte körde bl.a...:)

(Du kan ju stryka "puckelpist"-delen av sträckan kanske...:näsblod, men de andra vägarna var ju :banana!)

Bra idé med "Varbergsrundan 2.0"! Det var ju helt underbart sist med perfekta vägar (utom den grusade sträckan, men det kunde ju ingen veta i förväg) och lagom touringtempo!

Om man får välja sitt egna tempo så är jag gärna på:rolleyes:

Du hade inte behövt stressa om du varit med förra gången! Vi körde i ungefär samma tempo som när du, jag, Jennie, Patrik och Sofia var i Ambjörnarp, dvs avslappnat och lugnt men inte för långsamt så att det blir tråkigt. :tummenupp

Du hade inte behövt stressa om du varit med förra gången! Vi körde i ungefär samma tempo som när du, jag, Jennie, Patrik och Sofia var i Ambjörnarp, dvs avslappnat och lugnt men inte för långsamt så att det blir tråkigt. :tummenupp

Jag är förhoppningsvis bara trött eller för dum för att kunna tolka det där (jo, jag var med förra gången om det var det du menade?). Men om det är för jobbigt för er andra om ett gäng på 3-4 pers (som sist) vill köra i förväg så får väl vi köra själva:arsele

Jag tyckte tempot förra körningen var väldigt tråkigt... kan till viss del förstå om 2 pers vek av.

Men farten är ju inte allt, sällskapet är ju den viktigaste delen, det är nog vi alla överens om.

Last edited:

Vi lär ses då iaf! Jag skall sko min moped med ett nytt framgummi nu i veckan, så blir det lagom inkört och fint tills nästa vecka :tummenupp

Kanske till och med beställer upp nya styrlager och tar en kväll på jobbet och byter dem, har inbyggd styrdämpare nu, så bör byta lagren om jag ska smiska falken :gnissla

Falken den 14:e är spikad:tummenupp

Vi får väl mobilisera inför en version nr. 2 av Varbergsrundan. Eller kanske Falkenbergsrundan istället som omväxling, där vi kan äta glass å spela minigolf.

Då kan ju tempot vara individuellt, där vi har upp-samlingsplatser som håller oss samman. På sträckor där det inte är skoj att köra snabbt kan vi färdas i gemensam trupp, tex. genom städer och mkt. trafikerade sträckor.

Denna gången kanske vi kan få med lite grillning och cigarrpuffning (kanske med Kingshill riders egna cigarrmärke om man orkar att tillverka gördlarna) ev. badning om vädret tillåter.

Och självklart måste vi ha minst 2km puckeltvist om Sir Klimpo själv får bestämma, det mjukar upp hans rygg:banana.

Vi får tänka på detta å kolla upp datum å sånt.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back