Stora Körtråden, läs igenom tipsen! "KHR"

Jag körde lite idag
Det blev en tur till Frillesås via Gällinge och Förlanda.

En varning bara
Mellan Förlanda och Lyngernring (Öxeryd) var det isfäckar på vägen i "skogen" vid 14 tiden. Dom större vägarna var torra och fina. Så det är läge att ta det lungt även om vägarna ser bra ut. Det kändes inte tryggt att ladda på småvägarna längre.

Förövrigt är det någon som vill köra på Söndag om vädret blir OK. Kan tänka mig en liten tur.

Förövrigt är det någon som vill köra på Söndag om vädret blir OK. Kan tänka mig en liten tur.

På grund av planerad fylla på lördagen :fyllisar så håller både jag och Krillan oss borta från all form av motorcykelkörning på söndagen:näsblod :öl

I väntan på varmare och härligare tider tar jag mig friheten att publicera årets första vårtecken från dagens barnvagnssafari:) .

Bifogat

• vartecken.jpg
    vartecken.jpg
    149.2 KB · Visningar: 111
Klockrent jävla väder ute idag! Jag ska ut o köra :D, fast det blir ju inte lygnern direkt utan någon avlägsen parkeringsplats :gnissla

Provkörde min omdrevade DRZ (+2kugg bak) idag. Det blev perfekt men det var kallt om händerna.

Nu är våren nära??

Idag var jag ute o provkörde min z1000 en liten sväng. Det var första turen i år med Z1000.

Om några veckor kanske det kan bli en riktig gazz runda.

Last edited:
Trådlyft.

Nu skall temperaturen närma sig 10 grader i nästa vecka. Så det kanske kan vara läge med ett gazz nära kusten snart

Nån som skall köra idag, imon eller på onsdag? Hur ser Lygnern ut nu vid dena tiden, tro:va Vissa vägar som jag m.fl körde på igår var hur fina som helst medans andra var helt nergrusade:död

Last edited by a moderator:
Nån som skall köra idag, imon eller på onsdag? Hur ser Lygnern ut nu vid dena tiden, tro:va Vissa vägar som jag m.fl körde på igår var hur fina som helst medans andra var helt nergrusade:död

Kommer köra halva Lygnern idag med bil... tror fortfarande den är ganska sandig.

Last edited by a moderator:
När tar vi årets första KHR-tur då?:yoparty

Jag och Torbjörn pratade om det idag, vi var inne på 1a april, som är en onsdag. Men jag antar att det är bättre (varmare) att ta det på helgen så man kan komma ut runt 12 när det är som finast:tummenupp :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT