Stora Körtråden, läs igenom tipsen! "KHR"

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Behöver gasa av mig lite någon som e sugen på en kort sväng tidigt imorgon innan solen gassar ihjäl en
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tack för en bra tur idag killar! Ursäktar att jag var tvungen att stanna och idiotförklara en bilist :gnissla: Lagom tempo också :tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Behöver gasa av mig lite någon som e sugen på en kort sväng tidigt imorgon innan solen gassar ihjäl en

Jag är sugen på en jävla bombrepa imorgon(idag) runt 11:00 :yoparty Jag e sugen på att köra en gammal favorit: halva lygnern-fotskäl-horred-idala-fjärås. Sjukt goa 70-90vägar, många öppna långa svepande kurvor med fri sikt, goda för 150+ :):yoparty:tummenupp

Ring mig under förmiddan om nån är sugen, annars kör jag själv:)

0763-748410
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Tack för en bra tur idag killar! Ursäktar att jag var tvungen att stanna och idiotförklara en bilist :gnissla: Lagom tempo också :tummenupp


Undrade vad det var som hände... såg en bil som tveksamt svängde ut i låg fart, men såg inte var du befann dig i förhållande till bilen. Hade en som kollade i min riktning, och sen svängde rakt ut från Västergatan, uppenbarligen utan att ha sett mig. Lustigt vad osynlig man verkar vara ibland...
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jag är sugen på en jävla bombrepa imorgon(idag) runt 11:00 :yoparty Jag e sugen på att köra en gammal favorit: halva lygnern-fotskäl-horred-idala-fjärås. Sjukt goa 70-90vägar, många öppna långa svepande kurvor med fri sikt, goda för 150+ :):yoparty:tummenupp

Ring mig under förmiddan om nån är sugen, annars kör jag själv:)

0763-748410

Middag hos svärmor idag...

Ta det vackert vid Öxared bara.Jävla massa grus och sten i kurvorna där! :brinnerup
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Jag är sugen på en jävla bombrepa imorgon(idag) runt 11:00 :yoparty Jag e sugen på att köra en gammal favorit: halva lygnern-fotskäl-horred-idala-fjärås. Sjukt goa 70-90vägar, många öppna långa svepande kurvor med fri sikt, goda för 150+ :):yoparty:tummenupp

Ring mig under förmiddan om nån är sugen, annars kör jag själv:)

0763-748410

Haha var svintrött imorse sov länge för att vara mig fått städa å sån skit sen och om en timme är de kalas kvinnor bara förstör för en :huvet
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Undrade vad det var som hände... såg en bil som tveksamt svängde ut i låg fart, men såg inte var du befann dig i förhållande till bilen.

Tjommen backade ut från en liten grusväg han precis svängt in på, rakt ut i en skymd kurva(han var som tur var endast skymd från motsatta hållet), utan att titta, och stannade mitt i vägen(tvärs över båda filerna). När jag skulle glida förbi framför honom och med diket på högersidan (ville inte bromsa till ett totalt stopp med tanke på mängden grus i den kurvan) så börjar han köra framåt, dvs. preja mig ner mot diket:näsblod

Hade nog 10 cm till bilen och 30 cm till diket när han tillslut stannade. Då kände jag för att visa killen att han inte var så smart, därför stannade jag 15 meter framför honom, klev av hojen och visade medelst teckenspråk och gester att han inte borde göra om det där.

Nu visste jag som tur var att kurvan var full med grus och nyper rätt hårt så jag hade fått ner farten en bra bit under skyltat när det hände. Vågar inte tänka hur det gått om någon annan som inte känner vägen som jag hade bombat på ner för de härliga krönen som är just innan den kurvan :näsblod




On topic:
Sticker ut och kör en sväng om en halvtimma typ:tummenupp
 
Last edited:

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Hade nog 10 cm till bilen och 30 cm till diket när han tillslut stannade. Då kände jag för att visa killen att han inte var så smart, därför stannade jag 15 meter framför honom, klev av hojen och visade medelst teckenspråk och gester att han inte borde göra om det där.

Ja sicket jäedra korkarsle till bilist, han såg rätt skärrad ut efter incidenten, tyckte jag. Schysta tillrättavisningar och gester:tummenupp. Saknades bara en moning men det är jue lite överkurs med skinnstället på.

Tack för gårdagens repa förresten:)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag och Krillan tänkte köra lite idag, någon som är sugen att hänga på?!
 

Sebastian R

Är här eller i någon kurva...
Gick med
29 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Med två hjul!
Sticker ut NU!
Ring eller messa så kanske vi kan mötas upp någonstans för en tur i solen?
0709 62 49 72
Sebastian R
 

eXite0o

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Åsa
Hoj
2009.Yamaha r1
Fan va dött det har blivit i denna tråden då!

Tar en tur nu hoppas man stöter på lite folk tjo :)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Skall dom tillverka lammellerna?????????????????????

Hoppas dom kommer snart innan sommaren blir till höst.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Hoppas det blev en lyckad körning..
Kan du inte skriva dagen före eller morgonen så man hinner läsa i tråden innan det är för sent. Jag hade gärna hängt på om jag sett det i tid.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top