Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Glömde nästan att tacka för en otoroligt härlig tur i den heta sommarvärmen. Tack för alla nya vägar man fick köra. :tummenupp
Krya på dig Aelien och din hoj, värtsa vurpan jag sett hitills i mitt liv. :pannkyss





Tack själva, var en härlig tur om inte minst sagt rolig och oberäknelig. :D

Vad blev det för rutt?

Vurpar någon varje gång ni är ute?? :gnissla
 
Finns en anledning till varför man slutat med gruppkörning...! :mattias

Ja, det stämmer. Blir en jäkla massa hetsande och hävdande när vi kör i vårat "gäng". Det är för många svårt att hålla sig till sitt eget tempo när de andra försvinner bortåt fortare och fortare.
 
Ja, det stämmer. Blir en jäkla massa hetsande och hävdande när vi kör i vårat "gäng". Det är för många svårt att hålla sig till sitt eget tempo när de andra försvinner bortåt fortare och fortare.

Det är inte så svårt alls! Bara att bestämma sig för att ligga sist, och så gör man det :rolleyes:

Om inte det funkar, köp en mindre hjälm så inte hornen kan växa ut :tummenupp
 
Ser ut att bli ok väder idag. :tummenupp
Någon som vill hänga med på en sväng?.

Gp 17:30 ?

// Jonas
 
Det är inte så svårt alls! Bara att bestämma sig för att ligga sist, och så gör man det :rolleyes:

Om inte det funkar, köp en mindre hjälm så inte hornen kan växa ut :tummenupp

Ett annat problem är att "hitta sin plats" i gruppen då det oftast är många nya (däribland jag som haft uppehåll på 1½ år).
Riskerna är ju oftast att man blir stressad av att ha någon i röven just p.g.a att denna kör något snabbare ELLER att man ska försöka hänga på den framför och egentligen inte klarar det tempot utan att behöva köra över sin förmåga.
 
Ett annat problem är att "hitta sin plats" i gruppen då det oftast är många nya (däribland jag som haft uppehåll på 1½ år).
Riskerna är ju oftast att man blir stressad av att ha någon i röven just p.g.a att denna kör något snabbare ELLER att man ska försöka hänga på den framför och egentligen inte klarar det tempot utan att behöva köra över sin förmåga.

Man måste nog känna sig bekväm i sig själv. Om bakomvarande känner att han är snabbare och vill köra om så får han göra det på en raksträcka. Du behöver aldrig anpassa din hastighet för att inte vara i vägen. Samma sak om dom framför drar iväg. Skit i det. Man behöver inte bevisa något. Vem som är snabbast på gata handlar ändå inte om körskicklighet utan bara om vem som vågar mest och tar störst risker. Bli avhängd istället och låt dom andra vänta in dig längre fram. Ingen skam i det.
 
Last edited:
Någon som skall med på en sväng nu? Startar vid på/avfarten vid Härskogsvägen på Lerumsidan, Härskogsvägen, Hindås, Bollebyggd och över till alingsås vägen och E20 tillbaka till Lerum.

17.30 vid härskogsvägen
Vågar fan inte åka med dig din stolle:mad: Du kör ju som en galenpanna, prova å slå av på gasen så vi dödliga hänger med;)
 
Man måste nog känna sig bekväm i sig själv. Om bakomvarande känner att han är snabbare och vill köra om så får han göra det på en raksträcka. Du behöver aldrig anpassa din hastighet för att inte vara i vägen. Samma sak om dom framför drar iväg. Skit i det. Man behöver inte bevisa något. Vem som är snabbast på gata handlar ändå inte om körskicklighet utan bara om vem som vågar mest och tar störst risker. Bli avhängd istället och låt dom andra vänta in dig längre fram. Ingen skam i det.

Nyckelord :tummenupp

Sen tror jag många borde läsa första inlägget i den här tråden. Står ju rätt mycket nyttigt där.

Är säkert många med nytaget kort m.m som inte vågar hänga med ut just p.g.a tron att det går i motogp-fart överallt. Lite synd faktiskt.

Som sagt att ligga sist eller köra långsammare spelar ingen roll.
Det är förbannat kul att köra i grupp när alla vet vad som gäller eller åtminstone kan anpassa sig.
 
Nyckelord :tummenupp

Sen tror jag många borde läsa första inlägget i den här tråden. Står ju rätt mycket nyttigt där.

Är säkert många med nytaget kort m.m som inte vågar hänga med ut just p.g.a tron att det går i motogp-fart överallt. Lite synd faktiskt.

Som sagt att ligga sist eller köra långsammare spelar ingen roll.
Det är förbannat kul att köra i grupp när alla vet vad som gäller eller åtminstone kan anpassa sig.

Jag var av den åsikten efter det jag hört och var lite "rädd" att hänga på. Var med på svängen i lördags. Visst gick det fort bitvis men det var bara o hålla sig sist o låta de andra köra om. De andra va snälla nog att vänta vid korsningar, o vänta fick dom göra :)
 
Jag var av den åsikten efter det jag hört och var lite "rädd" att hänga på. Var med på svängen i lördags. Visst gick det fort bitvis men det var bara o hålla sig sist o låta de andra köra om. De andra va snälla nog att vänta vid korsningar, o vänta fick dom göra :)

:tummenupp

Är det några som skall ut o åka senare eller?

Tänkte iaf åka förbi GP vid 17-tiden om det är någon mer som e pratsugen, är för trött för att dra ut på tur idag. :tungan
 
Är det några som skall ut o åka senare eller?

Tänkte iaf åka förbi GP vid 17-tiden om det är någon mer som e pratsugen, är för trött för att dra ut på tur idag. :tungan[/QUOTE]

Om det är uppehåll så drar jag inåt stan lite senare, kanske vid 19 tiden.
Svänger förbi GP och kollar i vanlig ordning.
 
Jag tycker att vi skall göra som Stockholm och Skåningarna gör. Det vill säga köra med två grupper en snabb och en mindre snabb grupp. Det gör att medlemmerna i respektive grupp blir mer jämna i sin körning. Tror även det minskar risken för olyckor som beror att någon blir stressad att köra över sin förmåga. Detta för att inte bromsa upp resten av gruppen. Det blir även trevligare för alla. Idagsläget får dom snabba ta rejäla pauser mellan "delsträckorna" och dom mindre snabba knappt några piss och drickpauser alls och missar mycket den sociala biten som är en del av gruppkörningen. Detta gör att långsamma blir sämre förare helt i onödan.

Den långsamma gruppen passar även mellanklasshojar och de som skjutsar

Fortsätter den här stressen av orutinerade förare är risken stor för en onödig dödsolycka.

Dom mysiga kurviga vägarna som vi åker har ofta inga mysiga avåkningszoner.

Skillnaden mellan en "skrotad" hoj och en allvarlig olycka kan i dessa fall vara ett träd eller en sten.

Jag tror om det blir känt att det körs två grupper, så kommer fler både killar och tjejer att våga komma med på körningarna.

m.v.h
Tobbe
 
Kan vi inte ta diskussionen om för & nackdelar med gruppkörningar i en annan tråd och hålla oss till topic i den här?? Seeegt att gå igenom allting bara för att man är sugen på att köra! :confused:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top