Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

ja de e väll som dom säger de finns inget dåligt väder bara......

Körde drygt åtta mil idag och frös rätt ordentligt. Hade underställ, skinnställ + fleecetröja. Men stannar man bara ibland och värmer händerna vid motorn så är det rätt okej ändå.

Körde drygt åtta mil idag och frös rätt ordentligt. Hade underställ, skinnställ + fleecetröja. Men stannar man bara ibland och värmer händerna vid motorn så är det rätt okej ändå.

Varför körde du inte med oss? Visst vi kör Engelska hojar men ändå! :rolleyes:

Ja de e ju ett sätt också om de e bra väder imorgon skall jag ut på en tur iallafall

Körde 9 mil idag utan att frysa. Jag hade underställ, skinnställ och täckjacka.
Jag hade förstås vinterhandskar och inga tunna racehandskar

Last edited:
Kan kanske tänka mig en tur imorgon om det är torrt och uppehåll, men det ser väl inte så lovande ut nu.

Hittade en rolig väg häromdan. Några kilometer efter Kornhallsfärjan norrut svänger man höger mot Kungälv/Ytterby (istället för att fortsätta rakt fram som man normalt gör när man ska mot Marstrand). Därefter väntar 6-7 kilometer av riktigt kurvig väg.

Nån som kört den vägen med hoj?

Hittade en rolig väg häromdan. Några kilometer efter Kornhallsfärjan norrut svänger man höger mot Kungälv/Ytterby (istället för att fortsätta rakt fram som man normalt gör när man ska mot Marstrand). Därefter väntar 6-7 kilometer av riktigt kurvig väg.

Den vägen är trevlig :tummenupp

jag har kört raktfram och vidare mot ytterby och sedan avslutat med denna väg ett par gånger. helt klart det man ser fram emot:) riktigt skön väg. händer dock att man hamnar bakom bilar/lastbilar som inte uppskattar dom fina kurvorna lika mkt som vi gör. fast det gör det väl överallt iofs.

Man skulle ju kunna sy ihop den med vägen som går mellan Kungälv och Lilla Edet. Dvs, man startar i Göteborg, tar Lillhagsvägen till Säve och vidare till Kornhallsfärjan. Därefter tar man vägen vi just snackat om till Kungälv, sen vidare mot Lilla Edet. Frågan är bara vart man tar vägen därifrån. Finns det nån go väg tillbaks till Götet, förutom samma som man just kört?

Man skulle ju kunna sy ihop den med vägen som går mellan Kungälv och Lilla Edet. Dvs, man startar i Göteborg, tar Lillhagsvägen till Säve och vidare till Kornhallsfärjan. Därefter tar man vägen vi just snackat om till Kungälv, sen vidare mot Lilla Edet. Frågan är bara vart man tar vägen därifrån. Finns det nån go väg tillbaks till Götet, förutom samma som man just kört?

Jo då det finns en rätt go väg, kommer dock inte ihåg vad den heter eller hur fan det var man körde men det löser sig när säsongen är igång :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman