Stora jakttråden

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Om det skjuts för lite får vi väl komma och hjälpa till ;)

Tror inte det hjälper. Tror det är nån übersmart hybridhjort vi har här nere. Ser dom varje dag när jag kör till jobbet, men när man sätter sig på pass så gräver dom antagligen ner sig eller nåt. :mad: Händer nån gång att dom ställer sig och skrattar åt en på grannens mark...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vilken kunskap är värdelös?
Eftersom jag glömmer nästan all värdelös kunskap minns jag inte allt trams, av naturliga skäl, men avsnittet om att kunna siluettidentifiera fåglar som man sannolikt aldrig kommer jaga minns jag som särskilt ointressant.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Eftersom jag glömmer nästan all värdelös kunskap minns jag inte allt trams, av naturliga skäl, men avsnittet om att kunna siluettidentifiera fåglar som man sannolikt aldrig kommer jaga minns jag som särskilt ointressant.
Varför jagar du inte fågel?
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Inte i Riala vad det verkar :gnissla

jag gör mitt bästa...

I morrn ska jag ordna "hagelbrakarfestival" för min arbetskollegor ( = minst farligt att vara lerduva alltså)

5 gubbar x 20 övnings duvor + 5 tävlingsduvor = 25 duvor = 25 skott /per Gubbe, troligen träffratio på 1/5

men det låter lite iaf :yoparty
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Personligen tycker jag det ger en rätt stor tillfredsställelse att veta vad det är för vilt man ser ute i skogen. Oavsett om det är på jakt, en skogspromenad eller bara när man ser en fälthare sitta och mumsa gräs när man går till lokala affären.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någon som skall vara med på vargjakten? Jag har fått en inbjudan och är vansinnigt sugen. Tyvärr har jag förhinder men eventuellt skulle det gå att pussla.

Erfarenheter från tidigare ulvjakter? Det känns kallt, tätt och små chanser? Men spännande, och viktigt.

Tror ni skytt/gäst får skinnet? :)

Djurrättsaktivister undanbedes.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Någon som skall vara med på vargjakten? Jag har fått en inbjudan och är vansinnigt sugen. Tyvärr har jag förhinder men eventuellt skulle det gå att pussla.

Erfarenheter från tidigare ulvjakter? Det känns kallt, tätt och små chanser? Men spännande, och viktigt.

Tror ni skytt/gäst får skinnet? :)

Djurrättsaktivister undanbedes.
Självklart, vi hade 12 ulvar på marken vid älgpremiären.Något vi bör justera ned :tummenupp
 

blozzor

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Ort
Skärgårdskommunen i Värmland
Hoj
Kawasaki ER6-N 08
Någon som skall vara med på vargjakten? Jag har fått en inbjudan och är vansinnigt sugen. Tyvärr har jag förhinder men eventuellt skulle det gå att pussla.

Erfarenheter från tidigare ulvjakter? Det känns kallt, tätt och små chanser? Men spännande, och viktigt.

Tror ni skytt/gäst får skinnet? :)

Djurrättsaktivister undanbedes.

Markus, vart jagar du? Jag skulle mer än gärna vilja vara med på vargjakt. Själv jagar jag normalt i Forshaga men jag kommer inte kunna övertala alla gamla gubbar att jaga varg.
Tyvärr kommer jag gå ut på 16 veckors praktik f.o.m v3 innan jag tar examen till vår, vilket gör det svårt att vara med under veckorna, men jag skulle mer än gärna vilja vara med på helgerna om det går för sig! Vargjakt är krävande och kräver mycket folk och engagemang.

Apropå att få behålla skinnet så får skytten göra det, dock inte huvudet, resten skall skickas in till statens veterinärmedicinska anstalt.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kan man lita på att det där är sista ordet? Vänstern brukar ju infiltrera alla möjliga organ och departement.
Nu är det väl så att vi inte haft någon vargjakt på länge med förra regeringen utan att det kom till genom Steffe och Sven-Erik?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top