Stora försäkringstråden, för oss i stora städer

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
När jag hade min speed triple så försäkrade Trygg Hansa den för ca 6000 kr hel/hel, har du kollat med dom???

Jorå, de ville ha 26000:- för halvförsäkring...
Jag bor ju ett kvarter från dig, inte bästa stället att ha hoj försäkringsmässigt.

För skojs skull kollade jag vad det skulle kosta i typ Lomma, blev genast priser på mindre än hälften, ner mot en fjärdedel, hos de flesta bolag.

zx-10r 2004
Salus ansvar
12 600 halv/hel, går ej att ställa av. GÄLLER FÖR BANÅKNING!
stockholm city
30+ (tror att jag är 22)

tacka vet jag min båt, 485hk 60+ knop som kostar 6000 kronor om året att helförsäkra till ett värde av en halv miljon...:D

Hoj, ett Spondonbygge försäkrat på 299.000 kr betalar jag 5800 hel/hel hos Bilsport & MC, försäkrat som hemmabygge.

Det e ju sjukt billigt, med tanke på vad den är försäkrad till & vilken effekt/vikt förhållande den har

vad har du då för självrisker ? vagnskada ? stöld ?

man kanske skulle ta o bygga en ny hoj istället för att köra runt på min gamla häck :D

Jag står i valet och kvalet att slå till på en RSV1000R -02, 27 år gammal, kk sedan 1997. I Landskrona får jag ge 998kr/mån halv på årsbasis hos Folksam, TH vill ha 16k halv/hel, de andra vill ha en extra värdesiffra..

Bra tråd :tummenupp

Skall få ge 27300 hos Folksam hel/år för min, bäst pris hittils. Skall kolla vad Salus ansvar vill ha. Är dock villig att betala Folksam nån tusenlapp extra per år just för att de försöker komma fram till en kompromiss. Sen tyckar jag att sålänge man inte kör ifrån de bättre instruktörerna hos smc på bana så skall man inte sitta o skriva att de inte kan lära en något.

Jag står i valet och kvalet att slå till på en RSV1000R -02, 27 år gammal, kk sedan 1997. I Landskrona får jag ge 998kr/mån halv på årsbasis hos Folksam, TH vill ha 16k halv/hel, de andra vill ha en extra värdesiffra..

är bladen borta? jag som såg fram emot att se den nytrimmad på sturup :tummenupp

990 Superduke - 05
Mckort sedan -94
34år
Stockholm
Garage
SMC rabatt
ca 15 000 :- helår/hel - Bilsport & Mc (Halv ca 10 000:-)

Tycker att det är mycket pengar men tror inte att jag kan få billigare på denna hoj?!

Måste bara få säga... JÄVLAR vilka pengar ni betalar !!!!! Skönt att det finns nån fördel med att bo på landet.... Ni pratar alltså om tusenlappar/månad i HALVförsäkring !!!... Jag har aldrig gett mer än max 800kr/mån för helförsäkring oavsett vilken hoj jag haft. Men men ...jag blir av med pengarna i alla fall fast på annat sätt. Här är man tvungen att ha bil för att komma till jobbet...lokaltrafik existerar inte...o bara de resorna är drygt 40 mil/vecka. Född fattiglapp-alltid fattiglapp !:rolleyes:

990 Superduke - 05
Mckort sedan -94
34år
Stockholm
Garage
SMC rabatt
ca 15 000 :- helår/hel - Bilsport & Mc (Halv ca 10 000:-)

Tycker att det är mycket pengar men tror inte att jag kan få billigare på denna hoj?!

Jag har kollat pris på 990 Superduke - 07
Inget kort ännu
37 år
Stockholm
Garage
SMC rabatt
ca 12 200 :- helår/hel - Bilsport & Mc (Trygg-Hansa ville ha 34000kr :mad: )

Buell XB12ss - 06n
Stockholm
Garage
SMC rabatt
ca 9800 :- helår/hel - Bilsport & Mc (Trygg-Hansa ville ha 20000kr :mad: )

Håller med om att Duken verkar vara billigast hos Bilsport-MC

Skall bara bestämma mig vad det skall vara.... :va

Räknat på året 2007
24år Gävle
Suzuki GSXR1100W -93
Trygg hansa
Halv 3700kr/år
Garageförsäkring 435kr/år
6mån halv 6mån avställd = 2067.50kr/år betalar jag då alltså för släden:tummenupp

Ganska skönt att åka en gammal offroad när man hör vad en del betalar.

Vissa betalar mer i månaden än vad min kostar att försäkra på ett helt år.
Fast man saknar sporthojen ibland.

Har själv funderat på detta då jag nog lär mantalsskriva mig i S-holm för att kunna dra av för resor och dubbelt boende. Har hittils varit skriven på mindre ort bara pga försäkringskostnaden..... Får nog ringa morsan och fråga om hon vill "köpa" en mc, eller två...

håller med fyy fan cbr 660f-96 halvförsäkring 40 bast 3000 året överkommligt :tummenupp folksam klart ok billigt mot många andra:tuttar

Tycker oxå som trådskaparen att det borde ingå fler aspekter individuellt när man ska försäkra sin hoj. Jag bor på "på landet" och tog mc-kort -99 och det mest förmånliga jag kunde få av ALLA bolagen på en gsxr 1000 -07 var if...:s på 3500:- hel/mån. Då kunde jag ställa av den vilket innebär en kostnad på en säsong på ca 20000:-. På de andra ställena var jag inte under 30-35000:- /år och kunde på många av dessa premierna inte heller ställa av. Jag är 29 år och har aldrig haft en skada någonsin och ändå ska man betala för alla dem som klotar stup i kvarten, det är inte riktigt rättvist faktiskt. Givetvis bygger den största delen i premien på olycksstatistik och vikt/effektförhållande men det borde anpassas mer efter varje individ - jag ska inte behöva betala för skador jag inte gjort mig skyldig till..

Skall börja "jaga" bästa försäkring , men redan nu verkar folksam vara 1:a val till min CBR1000-07. Jag bor på landet , har passerat 40 år och haft körkort 22 år samt lika många år skadefritt. Nån som har tipps på prisvärt alternativ till CBR1000 ? IF märkesförsäkring tror jag hamnar på ca 15000:- , ganska OK tror jag.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing