Stora bekymmer med handdukstork

Ja tekniken har kommit långt :tummenupp
Stör mig dock lite på att de fortfarande ska låta så förbannat om dem, med dagens teknik borde de gå att få tyst på skiten :D

Silvertape ska tydligen vara effektivt :D
Annars kan man prova det lite mer vågade sättet som dock kan bli din undergång i slutänden, vifta med plånboken framför så brukar dom tystna.

Sitter inlopp och utlopp överst så kommer det inte å fastna nå luft i den. Och det är väl inte konstigt att den blir kall när dom stänger av vattnet heller.

Hade jag lyssnat på er hade jag fortfarande haft en kall handdukstork. :mad:

Det räcker inte att skruva lös grejerna på högsta möjliga punkt, för det är inte tillräckligt högt. Man måste samtidigt dra på varmvattnet på max i duschen, iaf om man bor i min lägenhet (så som rören är dragna, och med placering högst upp i huset).

För detta behöver man:

* Gummistövlar, alternativt vara barfota
* Fastighetsskötare Sven och tillhörande kompetens
* Fastighetsskötare Svens skruvmejsel och skiftnyckel
* Syster med erfarenhet av att assistera doktor/fastighetsskötare

Nu är det varmt igen.
:)

Hade jag lyssnat på er hade jag fortfarande haft en kall handdukstork. :mad:

Det räcker inte att skruva lös grejerna på högsta möjliga punkt, för det är inte tillräckligt högt. Man måste samtidigt dra på varmvattnet på max i duschen, iaf om man bor i min lägenhet (så som rören är dragna, och med placering högst upp i huset).

För detta behöver man:

* Gummistövlar, alternativt vara barfota
* Fastighetsskötare Sven och tillhörande kompetens
* Fastighetsskötare Svens skruvmejsel och skiftnyckel
* Syster med erfarenhet av att assistera doktor/fastighetsskötare

Nu är det varmt igen.
:)

Foto? :)
På dig in action, inte Sven..

Eeh, så handdukstorken sitter ihop med husets vanliga vattensystem? Inte värmesystemet (alltså elementen)? :va

Eeh, så handdukstorken sitter ihop med husets vanliga vattensystem? Inte värmesystemet (alltså elementen)? :va

Det varma vattnet cirkulerar genom handduksvärmaren innan det når duschmunstycket? Vilken psycho installation. Då är den ju bara varm medans man spolar vatten... Jag har en kromad snygg sak som går på EL... inget krångel där inte och alltid varm så länge den är påslagen.

Det varma vattnet cirkulerar genom handduksvärmaren innan det når duschmunstycket? Vilken psycho installation. Då är den ju bara varm medans man spolar vatten... Jag har en kromad snygg sak som går på EL... inget krångel där inte och alltid varm så länge den är påslagen.

Nejalltså, den är varm hela tiden.

Varm handduk även på sommarn. Dock sitter avluftningsventilen högst upp på den i min lgh. Kanske Stockholmsvärmare ungefär som stockholmsdusch(tm).

Det varma vattnet cirkulerar genom handduksvärmaren innan det når duschmunstycket? Vilken psycho installation. Då är den ju bara varm medans man spolar vatten.

Den e kopplad på vvc slingan. Om du kopplar den på det vanliga värmesystemet så blir den kall på sommaren.
:tummenupp

Jag tycker det är smidigare att torka sig i toapapper..alternativt lufttorka!

Haha, fan va kul det är som rörmokare att se alla gissningar och goda tips, från en del som kanske inte har nån koll på rörmokeri överhuvudtaget. Absolut inget illa menat, bara skönt att folk försöker hjälpa varandra fast dom kanske inte riktigt vet hur. Sån jävla motpol mot alla pajkastar trådar. :tummenupp

/Skager

Haha, fan va kul det är som rörmokare att se alla gissningar och goda tips, från en del som kanske inte har nån koll på rörmokeri överhuvudtaget. Absolut inget illa menat, bara skönt att folk försöker hjälpa varandra fast dom kanske inte riktigt vet hur. Sån jävla motpol mot alla pajkastar trådar. :tummenupp

/Skager

Word!
Huvudet på spiken

/Skager

Huvudsaken är att man är snäll :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey