Stor trafikrazzia på Södertäljevägen idag på eftermiddagen

68kmh på 50 väg. Ingen böter, knappt ens sur tillsägning. Bara grattis du får 2800 i rabbat idag.. :banana

De letade tydligen vårdslöst beteende, tur att man inte körde hojen då hade man inte haft kortet kvar idag.. :tungan

förvånad att dom inte satte in Piket och Nationella insatsstyrkan också...

för det är väl det man sätter in vid trafikbrott nuförtiden.

Klargörande jag åkte hoj in mot stan & bil ut från stan. Fick en vettig kommentar & det är att snut närvaron på vägarna i stan har ökat markant bara den sista månaden. Antalet fortkörare som tas av civila & vanliga polisbilar samt med laser har fördubblats.
Sedan har vi alla MC poliserna, som jag mötte då de kom i kollon från arlanda efter avrostnings kursen, de är mycket aktiva nu.
Så mitt råd - be careful out there.:fakta
Varför är inte arlanda banan öppen för oss vanliga hojägare utan reserverad för t.ex. snuten - orättvist.:confused:

Klargörande jag åkte hoj in mot stan & bil ut från stan. Fick en vettig kommentar & det är att snut närvaron på vägarna i stan har ökat markant bara den sista månaden. Antalet fortkörare som tas av civila & vanliga polisbilar samt med laser har fördubblats.
Sedan har vi alla MC poliserna, som jag mötte då de kom i kollon från arlanda efter avrostnings kursen, de är mycket aktiva nu.
Varför är inte arlanda banan öppen för oss vanliga hojägare utan reserverad för t.ex. snuten - orättvist.:confused:

Finns ju risk att alla blir lika grymma och tuffa som polisen och kör ännu fortare:banana

Finns ju risk att alla blir lika grymma och tuffa som polisen och kör ännu fortare:hojraket

inte ens värt för konstaplarna att beblanda sig med dig för att du kört 10 för fort. min syster klarade sig tom efter att hon blivit stoppad för att hon körde 80-85 på nynäsvägen. hennes förklaring var "jag är ingen ögontjänare som alla andra, ja jag körde väl för fort då" och det slapp hon böter osv på, dock inte utan arga blickar.

Brudar kommer lättare undan böter, jag vet en som började grina när hon kört 20km/h för fort på en 50 väg. Snutarna fick inte ett vettigt ord ur henne så de gav upp & gav henne en varning, samt försökte muntra upp henne med att så farligt var det ju inte, det kunde ha varit värre var på hon började stortjuta istället. Då stack snuten & hon blev glad igen.:tuttar

polisernas kaffekassa börjar väl ta slut så nu jevlar ska det plockas fortkörare men det e ju klart poliserna förtjänar ju sina kaffepengar så dom orkar med sitt jobb

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT