Stor stånka i litet aluchassie?

drivet sitter på VÄ sida på första länken, på HÖ på andra länken- så bara till att välja och vraka på vilken sida du vill ha det:tummenupp

//jj
 
20140929_191415.jpg


Gjorde en pappmall, för att få en bild av vad som får plats. Nu glömde jag ta måtten, så det var inte så mycket värt just nu men iaf.......:rolleyes:
 
fyrkantsramrören är väl demonterbara- lås inte in dej på dom, dom går att ändra på vid behov (tillför inte så värst mycket i styrka), svetsa och donas lär du ju få göra ändå.
tänk på framhjulets rörelse så att motor/ kylare går fritt vid fullt intryckt.

//jj
 
fyrkantsramrören är väl demonterbara- lås inte in dej på dom, dom går att ändra på vid behov (tillför inte så värst mycket i styrka), svetsa och donas lär du ju få göra ändå.
tänk på framhjulets rörelse så att motor/ kylare går fritt vid fullt intryckt.

//jj

Intressant nog så sitter orginalmotorn fast i denna vagga, och demoteras komplett med motor, kylare, batteri och en stor del av elsystemet. Tokigt race:fakta

Nä jag inser att den kanske ryker, men än så länge, och med den på plats, så finns det utrymme för en modern vattenkyld schysst stånka, som det verkar.

Jag får smyga runt med min pappmall på ngn träff och mäta på hojarna:rofl
 
Haha ja SZR660 är verkligen ful. Att "klä om" den är verkligen en välgärning. Fanns ju färdiga trimkit i 3 steg hos ÅF när den var ny dessutom.

Jag har iaf slopat 150cc motorn mentalt, jag har byggt för många småhojar senare år, det får räcka.

Nackdelen med XT/TT är att behöva klydda med dubbla förgasare och dessutom går de skit utan luftburk.

Skrotarna är ju fyllda med stånkor, fast det är svårt att köpa en motor med all kringutrustning av dem.
Om man hittar ett insug från en yamaha raptor 660 av viss årsmodell så kan man köra med en förgasare, här kommer ett klipp på en ombyggd yamaha xt550 http://www.youtube.com/watch?v=aZok-mFWTss&list=UU4ziD0cjhxtVdqbCoiHF03A
 
Stor kubik som i en xt600 låter ju kul men de är ju en aning klumpiga.
Har en Wr450F -05 och hade en KLX650 -94 ett tag, på papperet verkar de ju lika men olika kubik, båda vattenkylda, elstart, ungefär samma effekt.
Men: KLX-motorn var närmare dubbel så tung som WR-motorn, WR:en har betydligt rappare gasrespons. Dessutom finns det delar i mängder till WR till humana priser, KLX:en var betydligt svårare att finna delar till.
WR450F och YZF450 har i regel nästan samma delar, skiljer på elsystem och växellåda men mängder med eftermarknadsprylar finns
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top