Stor skillnad på pris...

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Ringde if häromdagen för att få prisidé på min 929a.

Deras Hondaförsäkring är väl sådär billig ~12000 för hel/år är väl ok, men självrisken på 25k kan dom glömma. Sjukt. Lägger jag cykeln och det kostar 20k att laga den är det ju billigare att lösa det själv, och vad ska ja då med en "billig" premie till?

Till det egentliga problemet;

Jag kollade även upp en avställningsbar försäkring eftersom Hondaförsäkringingen inte är det.

2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.
Medans jag ringer runt ringer polaren som sitter brevid upp if eftersom han har en likadan cykel.
Han får för samma försäkring betala 12k.. :va

Eftersom jag inte hittar ngt billigare ringer jag tillbaka till IF för att teckna denna billiga försäkring.
Nej något sådant pris kan jag inte hitta säger tjejen i luren.
Nehe? Vad kostar den då frågar jag.
25k säger hon..
Eeeeehhhh? Jaha, hur, varför, va?

Så alltså, från 2180 till 12000 till 25000... för samma försäkring.

Hur jobbar dom undrar jag lite lätt.

Deras Hondaförsäkring är väl sådär billig ~12000 för hel/år är väl ok, men självrisken på 25k kan dom glömma. Sjukt. Lägger jag cykeln och det kostar 20k att laga den är det ju billigare att lösa det själv, och vad ska ja då med en "billig" premie till?

Jag kollade även upp en avställningsbar försäkring eftersom Hondaförsäkringingen inte är det.

2180 halvförsäkrad/år. Mkt bra, men man är ju girig och vill ringa andra bolag och höra.
Medans jag ringer runt ringer polaren som sitter brevid upp if eftersom han har en likadan cykel.

Eftersom jag inte hittar ngt billigare ringer jag tillbaka till IF för att teckna denna billiga försäkring.
25k säger hon..

Provisionsbasis? :confused:

ringa annat bolag när du får ett sånt pris :eek: :skrämd du skulle tagit den utan att blinka.

Västervik är rätt billigt att försäkra i så du borde ju kunna komma ner till runt 8 på din blade. Jag hade 9000:-/helår/halv på min gixxer -01 i västervik och runt 15k här i malmö och eftersom du är ett par år äldre än mig och har haft kortet ett tag längre så borde du ju minst kunna hamna där också. Kolla med salusansvar, de är billiga!

25k säger hon..

Har varit med om liknande.. nu då man fått rutin så skriver man alltid upp namnet på den man talat med. Det bästa vore om man spelade in samtalet.

ringa annat bolag när du får ett sånt pris :eek: :skrämd du skulle tagit den utan att blinka.

Västervik är rätt billigt att försäkra i så du borde ju kunna komma ner till runt 8 på din blade. Jag hade 9000:-/helår/halv på min gixxer -01 i västervik och runt 15k här i malmö och eftersom du är ett par år äldre än mig och har haft kortet ett tag längre så borde du ju minst kunna hamna där också. Kolla med salusansvar, de är billiga!

Har pratat med Salu och fått bra pris där så det blir dom.
Tänkte ringa IF igen för att se om man kan få ett nytt pris. Kanske stannar på en lax dena gången :)

Vet jag vem du är?

Har varit med om liknande.. nu då man fått rutin så skriver man alltid upp namnet på den man talat med. Det bästa vore om man spelade in samtalet.

Det där med att spela in har jag tänkt på, finns ju funktion i telefonen som fixar det. Blir att göra så nästa gång.

Last edited:
Har pratat med Salu och fått bra pris där så det blir dom.
Tänkte ringa IF igen för att se om man kan få ett nytt pris. Kanske stannar på en lax dena gången :)

Vet jag vem du är?
.

gutt! vad slutade det på?

Heter Uffe och brukar hänga med Berno, man brukar ju känna igen de flesta i viken :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman