Stor "motorcykel" !

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Ha :lol vilket jävla :dummer bygge.

[YOUTUBE-ID]E90oOf7YIvI&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Lång motorcyckel
mcbussxn8.jpg

By bullten at 2008-03-09

:lol kolla in den här skapelsen då!

Motorsågscykel :yoparty

[YOUTUBE-ID]DDWqJe1dCgY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Hmm, och jag som trodde det bara var bilar som hade ratt:va
Motorcykel är det garanterat inte i min värld, och antagligen ett av dem mest meningslösa byggen jag sett. -Inte frän, inte snabb, inte brutal, inte snygg utan bara en skitful grej som skulle platsa bättre bredvid Von Ankas bil i en känd serietidning som jag inte läser....
I min mening trist att media fylls med junk som ovan när det finns vettigare saker att rikta intresset mot.

Mina 2öre.

Någon som kommer ihåg den där "Big toe" eller vad den hette som byggdes i korsberga utanför vetlanda? Va fasen hette han nu igen? Insug i guld, säkert två meter hög och traktorostar till sulor typ. Var i hans garage som liten, minns den knappt.

Jobbigt att välta upp den igen när det lagt sig på sidan...

Lite textinfo om den i alla fall:
Big Toe.
Ja, Big Toe är sannerligen en monsterbike som saknar motstycke, den som i dagarna visas upp på Södra Kungsgatan.
Konstruktören Tom Wiberg från Ulricehamn är diplomerad av Guinness Book of Records som innehavare av världens största motorcykel.
Här är några betydelsefulla fakta om den väldiga tvåhjulingen med en hydraulik som fjädrar anamma är det värsta vi sett på motorområdet:
Vikt: 1645 kilo. Längd: 4,7 m. Höjd: 1,7 - 2,3 m. Motorn: Jaguar V 12, 300 liter. Maxfart: 100 km/tim.

- Men jag kör som högst 50 knyck. Det gäller också att vara försiktig i svängarna, det vore nämligen inte kul att rulla med en sån här bjässe i famnen, säger Tom Wiberg.

Sex år, eller närmare bestämt tre tusen timmar, tog det honom att bygga "monstret" till en kostnad av omkring 800 000 kronor. Då har han också kostat på sig lyxen med att montera in en stereoanläggning på 500 watt.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien