STOR Husqvarna och KTM logga.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Skulle behöva en rätt stor bild på Husky loggan (h:et nu vet) och på KTM loggan. Ska gå att skriva ut typ i A4 storlek i hyffsad kvalitet (behöver inte vara jättebra, men hyffsad iaf). Skulle även behöva en likadan till KTM.

Kommer bilder sedan på vad jag ska ha de till.. hehe ;)
 
Vad i h¨¨vete är .eps för filtyp?
Det är jag som är :kocko :rolleyes:
 
SM 570 RR skrev:
Vad i h¨¨vete är .eps för filtyp?
Det är jag som är :kocko :rolleyes:

Encapsulated PostScript. Kan visas med t.ex. GhostView eller helt enkelt skrivas ut på en PostScript-skrivare.
 
Himla synd att det inte fanns jpeg-filer. Det fanns ju loggor hur mkt som helst.
Men går inte .eps-filer öppna med t.ex. photoshop?
 
TomK skrev:
Encapsulated PostScript. Kan visas med t.ex. GhostView eller helt enkelt skrivas ut på en PostScript-skrivare.

Aldrig hört talas om... :tomten
 
jesseboy skrev:
Himla synd att det inte fanns jpeg-filer. Det fanns ju loggor hur mkt som helst.
Men går inte .eps-filer öppna med t.ex. photoshop?
JA, det går att öppna i photoshop. Om inte jag har fattat helt fel så är väl EPS filer skalbara också. Dvs. att du kan dra upp de i vilken storlek du vill med bibehållen kvalitet... eller?
 
Paint Shop Pro fixar oxå biffen! :tummenupp

edit...
I stort sett skalbara! Bara att förstora!!!
Dessutom är är de inte på många byte!
 
Last edited:
Ni kan inte spara som eps från photoshop, för då blir filerna bitmappade och därmed tunga som fan. Man kan ta upp eps-filer i photoshop och titta på dom, men inte redigera för att sedan spara med bibehållen kvalitet. Photoshop gör bitmaps, eps-filer är vektorgrafik.
 
mr_rockster skrev:
Skulle behöva en rätt stor bild på Husky loggan (h:et nu vet) och på KTM loggan. Ska gå att skriva ut typ i A4 storlek i hyffsad kvalitet (behöver inte vara jättebra, men hyffsad iaf). Skulle även behöva en likadan till KTM.

Kommer bilder sedan på vad jag ska ha de till.. hehe ;)

Ktm-loggan ska du lägga som bakrundsbild till Knutby-sektens hemsida.
Och Husqvarna-loggan ska du ha som mall för din nya tatuering, Right?

:öl
 
Mattias skrev:
Ni kan inte spara som eps från photoshop, för då blir filerna bitmappade och därmed tunga som fan. Man kan ta upp eps-filer i photoshop och titta på dom, men inte redigera för att sedan spara med bibehållen kvalitet. Photoshop gör bitmaps, eps-filer är vektorgrafik.

Tog upp KTM loggan ovan och sparade om den som jpg.
Den blev då på 6 MEG!! :4skrika
 
Hm... Photoshop installerat. :näsblod
Är det nån som känner till om det finns att köpa "klistermärkspapper" till en bläckstråleskrivare?
 
Brodde skrev:
Men det där är väl papper va?
Man vill ju ha någon form av självhäftande film....

Vet ej exakt hur dessa är.
Men jag har sett film för bläckspruta ifrån tillverkaren Tetenal.
Såldes på Expert förrut men är osäker på om det finns kvar hos dom.
 
Skall det sitta på hojen är väl inte en bläckstråleskrivare att föredra??
Det kommer flyta bort direkt du får väta på trycket!!

Se till att skriva ut på en färglaser istället!!!
 
SM 570 RR skrev:
Ktm-loggan ska du lägga som bakrundsbild till Knutby-sektens hemsida.
Och Husqvarna-loggan ska du ha som mall för din nya tatuering, Right?

:öl
Nästan. Huskyloggan ska sprayas in i håret med blå sprayfärg. KTM loggan ska målas på ena skinkan och så fort någon säger KTM så ska jag säga..

KTM - My Ass!

och dra ner byxorna och peka på skinkan... ;)


- Johan
 
mr_rockster skrev:
Nästan. Huskyloggan ska sprayas in i håret med blå sprayfärg. KTM loggan ska målas på ena skinkan och så fort någon säger KTM så ska jag säga..

KTM - My Ass!

och dra ner byxorna och peka på skinkan... ;)


- Johan

Stora skinkor om du nu ska ha loggan på ett helt A4 :D :D :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top