Busen...
Åker buse och är skitnöjd med den. Försöker undvika motorvägar och kör i huvudsak kurviga landsvägar. Efter 8 års hojåkande (första fem åren på en 600:a) går det mer och mer undan. Har dock aldrig känt att busen skulle begränsa mig än så länge. Åker inte bana, men har funderingar på att testa då alla säger att det är skitkul. Där känner jag dock att busen kanske inte är riktigt i rätt miljö och funderar på att komplettera med något mer passande. Skulle vara skitkul med motard.
Har dock sett tester där de som kan köra (testförare för brittiska hojtidningar)ligger ca 2s efter med busen på riktiga GP banor med en buse jämfört med till exempel gixxer1000 och liknande. Och dom divisionerna lilar man ju inte i, så mitt svar är att det i stort sett handlar om hur bra man är på att köra.
En gammal polare som körde roadracing i karlskoga i mitten på 80-talet berättade för mig om de där rävarna på stora feta BMW K någonting hojar (de med hängpattar

på sidorna) som smiskade många på fingrarna på Gälleråsen trots att de hade smidiga och snabba racehojar......
En annan kul story är två grannar som var och gjorde alperna för ett antal år sedan och blir avhängda av en guldvinge i något alppass. De trodde inte sina ögon - och dessa grabbar var inga nybörjare. Sporthoj åkte dom....
Så....600 eller 1300.... beror väl på kompisar, var man kör, plånbok, humör, längd på paketet, ålder, behov, hjärnsläpp, guts, intresse..... och 100 andra saker.
Bästa sättet att få lite koll är att testa hojar så mycket man får.
Men det känns långt till nästa sommar just nu...