Stor custom 125:a

Viragon är nog ganska trevlig men köper man en glidar 125a så får man räkna med att den är riktigt slö.

Lite konstigt hur man vill ha en glidare när man är 16. Men det finns ju folk till allt.
 
Förvånande, jag hade trott att alla hade klankat ner på killen som väljer att köra custom istället för allt annat roligt. Jag förstår mig inte på dig, men som som sagt, det finns ju folk till allt.
 
Jag förstår inte riktigt att du vill ha custom
svårt att köra upp på och en DT funkar hur bra som helst för A till B-körning

Men hur som helst så ska du inte köpa en lifan custom

Svår på konbanan, vibrerar mycket, slö som fan, inte direkt snygg
bekväm sadel iofs :P
 
Eeeh... Vackert väder idag eller hur???En Kymco Zing

:D :D

Viragon är nog ganska trevlig men köper man en glidar 125a så får man räkna med att den är riktigt slö.

Lite konstigt hur man vill ha en glidare när man är 16. Men det finns ju folk till allt.

Fan vad alla hatar custom :confused: (jag vet att de är slöa)

Jag har en DT också :arsele

Förvånande, jag hade trott att alla hade klankat ner på killen som väljer att köra custom istället för allt annat roligt. Jag förstår mig inte på dig, men som som sagt, det finns ju folk till allt.

Klart att ingen klankar ner på mig :yoparty

Sen så kommer jag ju köpa husa :yoparty

Jag förstår inte riktigt att du vill ha custom
svårt att köra upp på och en DT funkar hur bra som helst för A till B-körning

Men hur som helst så ska du inte köpa en lifan custom

Svår på konbanan, vibrerar mycket, slö som fan, inte direkt snygg
bekväm sadel iofs :P

Nej ingen kina skit, och jag har redan kört upp :)
 
Last edited:
Last edited:
Den värsta customhojen inom 125, enligt mig, är Honda VT125 Shadow.

"Lillebror i Hondas line up av American Classic-modeller heter VT125C Shadow. Det är en fullvuxen maskin både i ljudvolym och utseende och med klara släktband med de större varianterna. Med sin breda dyna och låga sitthöjd kan en VT125C vara det perfekta valet för den med lite kortare benlängd. Den har också en låg totalvikt, vilket gör den lätt att hantera. Sittvänlig och lättmanövrerad ger den många trevliga och spännande mc-turer till exempelvis det mysiga fiket med alla hojentusiaster. Mot låga driftkostnader brukar ingen opponera sig. Med en Shadow kan det kontot hållas på en försvarbar nivå även när man kör mycket, för Shadow är både bränslesnål och har en förmånlig försäkringspremie. Sedan är den läcker också."

MOTOR
- Vätskekyld V-twin på 125 kubik.
- Vibrationsfri motorgång fås genom 90º en graders vinkel mellan cylinderparen.
- Dubbla 22 mm förgasare.
- A.I.S. Air Injection System - luftinjektionssystem för mer fullständig förbränning med renare avgaser som följd.
- Femväxlad.

CHASSI
- Kraftig stålrörsram precis som hos en äkta Custom.
- Avgassystemet draget 2-1 och avslutas med en mäktig, kromad ljuddämpare.
- Dubbla, utanpåliggande stötdämpare bak med justerbar fjäderförspänning.
- 240 mm bromsskiva fram.

ÖVRIGT
- Sitthöjden, låga 680 mm.
- American Classic-design.
- Avtagbar passagerardyna.
- Instrumentering på bränsletanken.
- Kromade ekerhjul.

mvt1220073baw800iz0.jpg



*Informationen är tagen från Hondas hemsida.*

// Patrik
 
Den värsta customhojen inom 125, enligt mig, är Honda VT125 Shadow.

"Lillebror i Hondas line up av American Classic-modeller heter VT125C Shadow. Det är en fullvuxen maskin både i ljudvolym och utseende och med klara släktband med de större varianterna. Med sin breda dyna och låga sitthöjd kan en VT125C vara det perfekta valet för den med lite kortare benlängd. Den har också en låg totalvikt, vilket gör den lätt att hantera. Sittvänlig och lättmanövrerad ger den många trevliga och spännande mc-turer till exempelvis det mysiga fiket med alla hojentusiaster. Mot låga driftkostnader brukar ingen opponera sig. Med en Shadow kan det kontot hållas på en försvarbar nivå även när man kör mycket, för Shadow är både bränslesnål och har en förmånlig försäkringspremie. Sedan är den läcker också."

MOTOR
- Vätskekyld V-twin på 125 kubik.
- Vibrationsfri motorgång fås genom 90º en graders vinkel mellan cylinderparen.
- Dubbla 22 mm förgasare.
- A.I.S. Air Injection System - luftinjektionssystem för mer fullständig förbränning med renare avgaser som följd.
- Femväxlad.

CHASSI
- Kraftig stålrörsram precis som hos en äkta Custom.
- Avgassystemet draget 2-1 och avslutas med en mäktig, kromad ljuddämpare.
- Dubbla, utanpåliggande stötdämpare bak med justerbar fjäderförspänning.
- 240 mm bromsskiva fram.

ÖVRIGT
- Sitthöjden, låga 680 mm.
- American Classic-design.
- Avtagbar passagerardyna.
- Instrumentering på bränsletanken.
- Kromade ekerhjul.

mvt1220073baw800iz0.jpg



*Informationen är tagen från Hondas hemsida.*

// Patrik

du glömmde att skriva att skiten kostar 50 000 vilket den fan inte är värd:D :tungan
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top