Stoppknapp för start!?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Var hittar jag en liknande knapp som crossar har för stopp men som jag tänker ha för start? Jag behöver alltså en som INTE bryter strömmen och den ska klara regn!

ISR gör för breda pumpar! :huvet

oscar skrev:
Var hittar jag en liknande knapp som crossar har för stopp men som jag tänker ha för start? Jag behöver alltså en som INTE bryter strömmen och den ska klara regn!

ISR gör för breda pumpar! :huvet

Jag är allt annat än säker men det är inte alls otroligt att åtminstånde tvåtaktarna har en "knapp" som sluter. Förr (för länge länge sen) har jag för mej att man kortslöt tändspolen för att få hejd på motorn. Försök att hitta elscheman och kolla.
Måste du ha knappen på styret? Annars är det ju lätt fixat, menar jag.

Jag skulle kolla elfa eller liknande ställen efter en slutande kontakt. Men även industri prylar kan funka om den inte behöver vara så vacker och kanske lite större än en dödar knapp på en cross.

Om du inte hittar nån knapp som sluter så kan du ju ta en som bryter och koppla till ett relä som sluter när knappen bryter.

Oscar, säger du att om jag lirar på ISR bromsen att jag oxå kommer ha samma problem o måste ta bort startdosan? hmm

Fireblade har en startknapp som inte sitter ihop med gashandtaget. Den kanske går att använda?!

Borsiin skrev:
De knappar som sitter på crossar ÄR slutande och köpes hos närmaste crosshandlare alternativt hos www.crossendurocompaniet.com

Då hade alltså Rogerr rätt! Toppen! :tummenupp

Swedie: Vet inte hur det är på din, men jag TROR att du har samma problem. Dessutom är gaswirarna (hur f-n stavar man det i plural?) lite i vägen. Att använda slangar som passar originalpumpen går nog inte. Hoppas bara inte kåpstaget är i vägen när man ska vrida på styret... :gnissla

Svenska-Gasvajrar

Engelska-Gaswires (går med svenskt uttal också)

Svengelska-Gaswirar

Mvh Bertil Esserwisser

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!