stoppies

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Hej!

Idag när jag var ute o tränade stoppies så börja jag undra hur fan folk gör stoppies på 100 meter osv..

När jag gör en stoppie (kommer i 100km\h) så stannar cyklen på typ 4 meter.. :confused:

Hur gör man för att glida på framhjulet??? Är det som att åka på bakhjul att man ska hitta en balanspunkt fast på framhjulet istället? för annars måste man ju komma i 1000000 km\h för att kunna göra en stoppie på 100 meter?

Nu lyckas jag som sagt bara med typ 3-4 meter.. :rolleyes:

Hur gör ni?

Edit: Sen så har jag hört att orginalskivan på 640sm kan spricka av värmen ifall man kör för hårt med den? stämmer detta? eller kan jag fortsätta med mina stoppie övningar? vill ju inte slå ihjäl mig :näsblod

Last edited:
du tänker rätt, du måste högre upp och hitta ett läge där du inte behöver ha lika stort tryck på bromsen. ofta kommer man längre när man kör lägre hastigheter för att man kan kontrollera stoppien bättre.

Bara att klippa till ordentligt direkt. Krävs mkt träning så hojen kommer upp i rätt läge på en gång.. Sedan bara finlira fram massor med metrar. Inge problem att "rulla" 80 meter från 130-140 km/h. Tips, håll blicken högt.

Visst, sprickor kan förekomma i org. skivan. Tror dock den risken är högre vid långa banpass. //Davve.

flipm0de skrev:
När jag gör en stoppie (kommer i 100km\h) så stannar cyklen på typ 4 meter.. :confused:

haha skojsas du :7peta 100 km/h till 0 på fyra meter..du måste rocka :yoparty

40 max 50 när jag åker bara nåra meter :rolleyes:

du ska inte sitta som vanligt och bara bromsa upp dig, hjälp till att få upp hojjen istället genom att ställa dig upp litegrann o trycka upp hojjen till arslet och balanspunkten.....

om du skulle mäta dina stoppies så är dom nog mycket längre....
träna på att få dina stoppies så höga som mögigta sen kommmer resten av sig själv
mvh/p-nutz

ozeo skrev:
haha skojsas du :7peta 100 km/h till 0 på fyra meter..du måste rocka :yoparty

40 max 50 när jag åker bara nåra meter :rolleyes:

det känns som det iaf... man borde alltid göra en stoppie i paniksitutioner :)

Back