Stoppieproblem

Olof Eriksson skrev:
2093894 Jag och många andra i min storlek (japp även proffsen) bromsar med hela benet när man är på bakbromsen å därför blir det lite svårt att klämma där nere :/ När jag tittar på en del bilder så har jag inte vänsterfoten på fotpinnen heller ibland...

Jäkla gym, ska man behöva ta sig dit ändå... Antagligen är du väl starkare än mig då för jag upplever det ganska tungt att hålla emot hela kroppen, även om jag lutar mig bakåt.

Menade bara att använda hälarna vid stoppiesarna. Men även i hoppen kan man trycka hojen lite i sidled med fötterna. Men man har ju bara sin egen kroppstyngd som mothåll så det blir ju en viss bgränsning. Annars är ju knäna att föredra.

Har tvingats till gymmet de senaste åren pga skador, men med facit i hand borde jag gjort det tidigare. Med mer muskler kan man köra på ett annat sätt. t.ex. hoppa längre i högfartshopp. Ladda hårdare över vopsen. För några år sedan tränade jag bara kondition utöver hojåkningen. Ibland kör man fel trots att man vet bättre bara pga dålig fysik, man orkar bara inte göra rätt. t.ex sitter när man borde stå. Så gymmet rekomenderas.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman