Stoppie

Allround skrev:
Grejen är ju det att det slits rätt så rejält i förtid.

So what? Hellre köra skiten ur hojen än att mesa och den håller 20mil till. Det har jag försökt praktisera på mina hojar, min TL1000 hade jag i 3år utan att behöva byta ett enda lager, och den gick hyffsat hårt.
Lagren slits inte så fort som vissa verkar tro, de kostar ju nästan gratis också om de behöver bytas.

-PLM- skrev:
So what? Hellre köra skiten ur hojen än att mesa och den håller 20mil till. Det har jag försökt praktisera på mina hojar, min TL1000 hade jag i 3år utan att behöva byta ett enda lager, och den gick hyffsat hårt.
Lagren slits inte så fort som vissa verkar tro, de kostar ju nästan gratis också om de behöver bytas.

Okej. Härlit.
Jag ska inte säga så mycket för jag har inte hållt på med sånt grejs.
:tomten

hehe min hoj är väldigt svår att komma upp på framhjulet på... tror jag ska se över bromsarna byta olja å så...

frew skrev:
hehe min hoj är väldigt svår att komma upp på framhjulet på... tror jag ska se över bromsarna byta olja å så...

Min crm går upp väldigt lätt upp framhjulet, fast då har jag bytt till stålomspunnet.

CRM 125r skrev:
Min crm går upp väldigt lätt upp framhjulet, fast då har jag bytt till stålomspunnet.

Tror inte det gör nån större skillnad när det gäller att få upp den på framhjulet du! Ändrar bara känslan i bromsarna, blir bättre respons.

Samma med min 320mm skiva funkar fint. Går upp direkt om man vill. Fast tycker det är lite dåligt bett i bromsarna.

-PLM- skrev:
So what? Hellre på mina hojar, min TL1000 hade jag i 3år utan att behöva byta ett endköra skiten ur hojen än att mesa och den håller 20mil till. Det har jag försökt praktisera a lager, och den gick hyffsat hårt.

Reeespect!

Husse stämmer in men hur i helvete får du hojarna att inte pajja? Ju mer jag kör desto mer pajjbenägna blir dom. Fast jag e lika glad ändå :)

Hurru förrästen du har taskig höjd på avataren. :fatta! När ska vi träna?

Backe skrev:
Reeespect!

Husse stämmer in men hur i helvete får du hojarna att inte pajja? Ju mer jag kör desto mer pajjbenägna blir dom. Fast jag e lika glad ändå :)

Hurru förrästen du har taskig höjd på avataren. :fatta! När ska vi träna?

Nja.. en växellåda, två helrasade motorer och en massa "mindre" grejer som kopplingar osv är väl inte att få dom att hålla? :)
Snacket var ju hjullager och styrlager din särna!
Ses på ons!?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing