Stoppie..

Jenkarn

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
cbr 929
ja nog snackat om wheelies.. Tänkte kicka igång med att lära mig stoppies. Har fixat dom med stilla stående, alltså hård inbromsning och bak ändan lyfter men då är fram hjulet helt still. kommer kanske upp i 45 grader så det är inga super lyft precis.. men har dock inte haft nån motorbur heller.
Några tips ? förutom raka armar och att guppa till på sadeln för att hjälpa hojen att komma upp..

Det finns bra filmer på dintube och så en tidning har lagt ut filmer om det..
Hinner inte skriva in länkarna.. Ska bort nu..

annars kolla in stuntlife.se.

Kör fort och bromsa utav helvete.

Sen är det bara att ÖVA tills bromsbeläggen är slut och framdäcket smäller. Varmt framdäck kan ju vara trevligt att ha innan du börjar.

Hmm jag brukar sitta långt fram, men det går väl inte på sporthoj, antar att det e därför man tydligen ska "studsa". Men ha lite högre hastighet (25-50 km/h kanske) och börja träna på att få upp bakhjulet i luften rullandes (börja försiktigt och öka nivån gradvis efter vad som känns säkert). Fast först kanske du också ska vänja dig vid riktigt hög höjd så du inte blir skit skraj när du råkar få upp den lite oväntat högt i farten. Men jag vet inte det är bara att öva öva öva. Efter tillräckligt mycket nötande kommer du till slut komma på det själv.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025