Stoppie problem

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Har en yamaha 426 02:a med supermoto kit, men tror att det bara är en större bromskiva fram, har problem att få upp den på framhjulet när det går lite fortare, behövs det ett nytt ok och vad ska det vara för något i så fall och var får man tag på dom, och pris? Har lite dålig koll på sånt här än så länge.

alex79 skrev:
2448210 Har en yamaha 426 02:a med supermoto kit, men tror att det bara är en större bromskiva fram, har problem att få upp den på framhjulet när det går lite fortare, behövs det ett nytt ok och vad ska det vara för något i så fall och var får man tag på dom, och pris? Har lite dålig koll på sånt här än så länge.
För att rulla på framhjulet så behöver du inte något annat ok. Det du behöver är tränig. :fakta För att komma långt så måste du komma fort upp i luften. Dutta till hårt på bromsen och släpp efter när hojen reser sig. Träna, träna träna... SuperKnutte här på forumet rullar 140 m med standardok och standard-enduroskiva.

Ok, då vet jag vad jag ska göra i veckan. Ha ha

funka de för mig på min gammla xr600 med en 180 skiva o orginal ok funka de för dig med :tummenupp
jag nöp åt när de gick 80-90 som mest..
men där har man ingen koll då de inte finns nån känsla alls i bromsarna..men no faen går de..
:)

Det finns ju en balanspunkt på framhjulet likväl som när man åker på bakhjulet.
Att dutta till frambromsen kan väl jämföras med att koppla upp hojen på bakhjulet det gör man ju för att snabbt få upp den i balansläge!:tummenupp

ozeo skrev:
2449237 lär ju ryka ganska bra om bromsarna tycker man :tungan

Det både ryker, gnisslar OCH glöder! :yoparty
Rikigt fränt partytrix när det är mörkt ute så här på hösten. :D
Filmbevis ja.. Så fort nån får tummen ur och filmar lite så. :tungan

alex79 skrev:
2448210 Har en yamaha 426 02:a med supermoto kit, men tror att det bara är en större bromskiva fram, har problem att få upp den på framhjulet när det går lite fortare, behövs det ett nytt ok och vad ska det vara för något i så fall och var får man tag på dom, och pris? Har lite dålig koll på sånt här än så länge.

Som Supermoppe sa, öva öva och öva! :)
Det GÅR att få upp den i väldigt höga farter, men det krävs lite "känsla" med den svampiga originalbromsen. :näsblod
Men ta det lugnt, kör lite långsamt först tills du lärt dej ordentligt och får in känslan innan du börjar åka riktigt fort. Det gör ondare att slå runt ju fortare det går.. :crash
Lycka till! :tummenupp

Last edited:
SuperKnutte skrev:
2450455 Det både ryker, gnisslar OCH glöder! :yoparty
Rikigt fränt partytrix när det är mörkt ute så här på hösten. :D
Filmbevis ja.. Så fort nån får tummen ur och filmar lite så. :tungan

Som Supermoppe sa, öva öva och öva! :)
Det GÅR att få upp den i väldigt höga farter, men det krävs lite "känsla" med den svampiga originalbromsen. :näsblod
Men ta det lugnt, kör lite långsamt först tills du lärt dej ordentligt och får in känslan innan du börjar åka riktigt fort. Det gör ondare att slå runt ju fortare det går.. :crash
Lycka till! :tummenupp

efter 2st 25 meters på min så rök det friskt iaf..men jag hade inte heller den där superhöjden.

Det är bara att öva. Det handlar om att få upp den utan att man tappar så mycket fart. Lättast är då att gunga ner fjädringen samtidigt som man trycker på bromsen. Iaf jag tycker att den går upp mycket lättare och med mindra fartminskning :)

*/ ?>
Back